Marknadsföreningen Sverige
Hur du bygger ditt MarCom dreamteam
– Börja med att våga utmana konventionella arbetssätt!
En ständigt aktuell fråga är hur man på ett framgångsrikt sätt bygger sitt marknads-dreamteam och vilka kompetenser som behövs. Vi ser också en tydlig inhousetrend, där många bygger upp byråkompetens i sin organisation. Hur bör man tänka för att framtidssäkra sin marknadsavdelning och vad finns det för möjligheter respektive utmaningar med inhouse?
Vi är inbjudna till rekryteringsexperterna KIMM för ett frukostseminarium där vi vill ge dig nya synsätt på hur du kan bygga ditt marknadsteam och hur du effektiviserar ditt team och budget på bästa möjliga sätt.
Möt Glenda Marevind, CMO på Intersport och Alexandra Flink, Producent och Inhouse Coach på KIMM, som delar med sig av sin framgångsresa där de tillsammans lyckades med att skapa ett vinnande och nytänkande koncept genom att våga utmana de konventionella arbetssätten.
Under den här morgonen delar de med sig av sina bästa tips och de lärdomar som de fick med sig under resans gång.
På sin resa lyckades de med att:
- Öka lönsamheten och minska kostnaderna
- Effektivisera kostnader och processer
- Få en bättre balans mellan kostnader och kvalitet i produktionerna
- Utveckla det egna teamet till att bli bättre och tryggare köpare av reklamtjänster
Varmt välkommen på frukost i KIMMs vackra lokaler på HOW (House of Wise) i Garnisonen!
När: Onsdag 23 november, kl 08.00 – 09.30*
Var: House of Wise, Linnégatan 87 i Garnisonen
*HÅLLTIDER:
08:00-08:30 Frukost, check-in och mingel
08:30-09:30 Föreläsning inkl Q&A
Seminarium, 23 november, kl 08:00-09:30
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Glenda Marevind, CMO för Intersport delar med sig av sina lärdomar och erfarenheter av flera års arbete och uppdrag som Marknadschef genom att vara modig, nyfiken och tänka utanför ramarna. Glenda kommer senast från KappAhl där hon varit Brand & Marketing Manager och lett arbetet med att utveckla KappAhls varumärke och marknadsföring. Dessförinnan mediebyrån Wavemaker (MEC) och innan det många år inom Lindex-koncernen med koncept, varumärkes- och kommunikationsfrågor, bl.a. i rollen som Marknadschef.
Alexandra Flink är Executive Producent och jobbar på KIMM som Inhouse coach. Alexandra hjälper dig som marknadschef att optimera effektivitet, kostnader och kvalitet genom kreativitet, nytänk och synergier.