JULA

Frukostseminarium: Så skapades Julas vinnande varumärkesbyggande kommunikation

Marknadsföreningen Sverige

Julas varumärkesresa

– en casefrukost med vinnaren av Årets Varumärkesresa 2022

Vi tar oss bakom kulisserna hos Jula som de senaste åren gjort en förflyttning från enbart taktisk kommunikation till emotionellt varumärkesbyggande. Här får du en exklusiv insyn i arbetet bakom konceptet som lett till flertalet utmärkelser under året samt vinsten av titeln Årets Varumärkesresa 2022 i maj.

Den 12 maj på Rigoletto korades Jula till Årets Varumärksresa 2022 med motiveringen ”Att flytta ett varumärke handlar om att påverka både attityd och beteende. Genom att vikta om kommunikationsinsatserna och lägga betydligt mer på varumärkesbyggande kommunikation, samt optimera mediemixen utifrån vad varje kanal gör bäst, har vinnaren ökat en redan hög kännedom, kraftigt stärkt preferens och tänkbarhet, konverterat detta till 41% högre försäljning och samtidigt ökat resultatet med hela 221%. Med andra ord, det verkar som att inget kan stoppa er nu Jula!”

Under det långsiktiga kommunikationskonceptet ”Inget kan stoppa dig nu” har Jula sedan 2018 haft ambitionen att inspirera fler att uppleva glädjen med att fixa saker själva. Jonas Järrenfors, Marketing Director på Jula, samt Johan van der Schoot, kreativt ansvarig från Garbergs, kommer att berätta om utvecklingen av kommunikationskoncept ”Inget Kan Stoppa Dig Nu” och hur Jula gått från att vara en utbudsorienterad annonsör till ett varumärke med ökande grad emotionell kommunikation. Jonas & Johan kommer att dela med sig av sina framgångsrecept när det kommer till:

  • Hur de optimerat mixen mellan varumärkesbyggande & taktisk kommunikation, med befintlig budget & utan att tappa kortsiktig försäljning
  • Hur de skapat högre emotionell koppling till varumärket
  • Hur de breddat affären genom att inspirera flera att fixa själva
  • Hur de föryngrat kundgruppen

Varmt välkommen till denna casefrukost i Onemotions nya citystudio!

– Detta event livestreamas; välj om du vill delta på plats eller digitalt.
– Begränsat antal platser på plats, först till kvarn.
– Frukost, mingel & överraskningar ingår till dig som väljer att delta på plats.

Mer om prisutdelningen, juryns motivering, finalisterna och utmärkelsen här: https://mis.se/arets-marknadschef/

HYBRIDEVENT: VÄLJ DELTAGANDE PÅ PLATS ELLER DIGITALT

När: Fredag 7 oktober, kl 08.00 – 09.30
Var: Studio Puck, Kommendörsgatan 24, Stockholm
eller Online (vi skickar länk i god tid före start)

HÅLLTIDER:
08:00-08:30 Check-in, frukost & mingel för deltagare på plats
08:30-09:30 Föreläsning, inkl Q&A med Jonas & Johan för de som är på plats
09:30-10:00 Fortsatt mingel för studiopubliken samt överraskningar

Seminarium/Webbinarium 7 okt, kl 8-9.30

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post).
Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms (gäller endast deltagare PÅ PLATS).

Villkor och avbokningsregler

Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem
Partners åmc2022