Marknadsföreningen Sverige
Från okänd till global utmanare genom innovativ kommunikation
– Så skapades Polestars framgångar
Varmt välkommen till detta case & frukostseminarium med Årets Marknadschef 2022, Nils Rylén, Polestar!
Behöver verkligen världen ännu ett bilvarumärke? Verkligen inte om bilmärket är som alla andra. Genom innovativ kommunikation & att våga tänka annorlunda har Polestar seglat upp som en riktig framgångssaga & global utmanare de senaste åren. Häng med och lyssna till Nils Rylén, Marknadschef på Polestar i Sverige och vinnare av Årets Marknadschef 2022 i maj. I denna frukost hos Polestar mitt i city delar han med sig av sina framgångsrecept och hur resan sett ut, från att vara första anställda i Polestar Sverige och bygga upp ett varumärke från noll kännedom, till då Polestar blir utsedd till svenskarnas drömbil på bara ett par år.
Vi tar dig bakom kulisserna kring Polestars framgångar! Nils kommer att bjuda på sina tips och framgångsrecept som lett till att varumärket inte bara tagit Sverige med storm, utan även etablerat sig som en stark utmanare inom en av de absolut tuffaste globala marknader man kan arbeta inom.
Nils kommer dela med sig om:
- Hur man bygger upp ett varumärke från grunden
- Hur man positionerar ett helt nytt varumärke på marknaden & skapar långsiktiga relationer med sina kunder
- Hur man bygger upp ett marknadsteam & vågar tänka annorlunda i allt man gör
Mer om prisutdelningen, juryns motivering, finalisterna och utmärkelsen här: https://mis.se/arets-marknadschef/
När: Onsdag 19 oktober, 08:00-09:30
Var: Polestar Stockholm, Norrlandsgatan 5
HÅLLTIDER:
08:00-08:30 Check-in, registrering & frukost
08:30-09:30 Föreläsning
Seminarium 19 okt kl 08.00-09.30
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Nils Rylén, marknadschef Polestar
Den 12 maj på Rigoletto korades Nils Rylén på Polestar som Årets Marknadschef med motiveringen ”Få marknadschefer har varit med och byggt ett varumärke från grunden så som årets pristagare. Denne har nämligen varit involverad i allt från planering till lansering, och varit lika inne i detaljerna hela vägen från prissättning till nyhetsbrev och slutligen posterna i sociala medier. Den personliga prägeln och filosofin om att hålla det enkelt och annorlunda går som en röd tråd i allt som görs och detta syns tydligt i hur varumärke, design och koncept inte bara hänger ihop utan ömsesidigt stärker varandra. Trots att varumärket och produkten känns så självklar i de allra mest digitala ytorna har denna person i stället valt att även innovera i traditionell media med stor framgång.”