Marknadsföreningen Sverige
Årets Marknadschef 2025: The Power of Creativity
Under en kreativ eftermiddagsgala den 7 Maj på Maxim i Stockholm samlar vi MarCom-branschen kring årets tema: The Power of Creativity.
Under eventet får vi ta del av vassa keynotes och spaningar från svenska och internationella talare. Det blir också värdefulla erfarenhetsutbyten och panelsamtal med de personer och varumärken som ligger i framkant inom marknad och kommunikation. Vi ser även fram emot ett bubblande branschmingel!
Vi hyllar de vassaste i branschen genom att dela ut pris till Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Varumärkesresa och Årets Disruptör. Nomineringen är öppen t o m den 23 februari, passa på att skicka in dina tips innan dess! Läs mer om tävlingen, kriterierna och nominera här.
The Power of Creativity
I en tid där AI och automation ständigt förändrar spelplanen för oss marknadsförare och kommunikatörer står en sak fast; kreativitet är den kraft som gör varumärken levande och intressanta! Det är knappast hastighet eller data som bygger lojalitet – det är berättelser, design och starka upplevelser. I den bästa av världar kan varumärken också skapa en känsla av samhörighet. Att höra till. Vi tror att den känslan blir allt viktigare i takt med att omvärlden blir allt mer individualistisk och polariserad. Men hur kan vi som ambassadörer för våra varumärken skapa den där känslan? Vi tror att allt börjar med kreativitet där människan får stå i centrum. Och det börjar med alla oss, nyckeln ligger i att skapa utrymme för kreativitet i ditt team,
varje dag.
När tekniken accelererar blir vår förmåga att tänka annorlunda, skapa nytt och beröra människor ännu viktigare. Hur balanserar vi innovation med autenticitet? Hur ser kreativitetens framtid ut i en AI-driven värld? Och hur kan vi säkerställa att vår kreativitet också når fram och skapar effekt?
Välkommen till en eftermiddag där vi utforskar idéer som inspirerar, engagerar och förändrar.
Tillsammans blir vi smartare, bättre och starkare.
Det är dags att nominera!
Ge oss dina bästa tips här: Nominera till Årets Marknadschef, Varumärkesresa, Framtidslöfte och Disruptör 2025 >>
Info & anmälan
När: Onsdag 7 maj, kl 13.00-18.00
Var: Maxim Stockholm, Karlaplan 4, Stockholm
Medlem Marknadsföreningen Sverige: 1395 sek ex moms
Ordinarie biljett: 2395 sek ex moms
På Marknadsföreningen arbetar vi aktivt med tillgängligheten på våra event. Maxim Stockholm skriver så här om sin tillgänglighetsanpassning: ”Stora delar av Maxim är tillgänglighetsanpassad. För bästa och smidigaste service vid ditt besök rekommenderar vi att du meddelar vår publikmail hej@maximstockholm.se om du behöver hörselslinga, sitter i rullstol eller har ledsagarehund med dig på vårt besök.”
Årets Marknadschef 2025, 7 maj kl 13-18
Årets Marknadschef 2025 presenteras i samarbete med våra partners


Presskontakt och kontakt kring partnerskap: Marie Sommar, VD
marie@mis.se
0701-463422

Projektledare: Elina Brindeby, Projektledare och medlemsansvarig
elina@mis.se
0734-028742

Web & content: Per Almegård, Digital redaktör
per@mis.se
0768-370333
Årets Marknadschef etablerades 2005 och Marknadsföreningen Sverige har årligen delat ut priset sedan dess. Med tävlingen lyfter vi fram talanger och skickliga ledare som jobbar med marknad och kommunikation, inspirerar till lärande och skapar plattformar för nya möten.
Varje år utser vi två individer och två företag/organisationer som stått för utmärkande insatser under året som gått. Vi korar: Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa.
