Marknadsföreningen Sverige
AI & Marknadsföring i praktiken – strategi, kreativitet och implementering
– En workshop där ni arbetar fram ert egna pilotprojekt
Vi står just nu inför det största teknikskiftet i modern tid. Artificiell intelligens kommer påverka hur vi lever, arbetar, lär oss och kommunicerar med varandra. Under denna heldagskurs djupdyker vi i hur du som marknadsförare kan implementera AI i ditt arbete och göra den nya tekniken till en konkurrensfördel.
Kursbeskrivning
Artificiell intelligens förändrar just nu den kreativa näringen i grunden. Goldman Sachs förutspår att 300 miljoner arbetstillfällen kan försvinna eller förändras på grund av AI och samtidigt ser vi hur nya yrkesroller, affärsmodeller och företag föds varje dag. Utvecklingen går oerhört fort, och ingen vet säkert hur det kommer sluta.
Som ansvarig för marknad eller kommunikation i ditt företag har du nu ett gyllene tillfälle att tidigt implementera AI-teknik för att förbättra och effektivisera ert arbete. Under den här kursen får du de verktyg du behöver för att påbörja ditt företags AI-resa.
Under kursen kommer du få arbeta med ditt företags egna utmaningar och undersöka på vilka sätt AI kan implementeras i ert arbete. Målet är att du lämnar kursen med ett tydligt definierat pilotprojekt som kan startas upp direkt.
Kursen fokuserar på fyra olika områden kopplade till AI:
- Research & Strategi
- Kreativitet & Produktion
- Hot & Möjligheter
- Organisation & Implementering
Kursen riktar sig främst till
Denna kurs riktar sig till dig som har en beslutsfattande roll inom marknad eller kommunikation. Du är antagligen marknadschef, marknadsansvarig, kommunikationschef, inhousechef eller liknande. Du behöver inte ha några specifika förkunskaper kring AI, men vi ser gärna att du är nyfiken att lära och villig att dela dina erfarenheter med övriga deltagare.
Kursen hålls för en begränsad grupp deltagare med målet att alla får möjlighet att lära av varandra.
Kursmoment
Research & Strategi
- Hur kan vi använda AI för att skapa en effektiv marknadsstrategi?
- Hur kan vi använda AI för att förbättra vårt researcharbete?
- Kan vi arbeta mer insiktsdrivet med hjälp av AI?
- Kan vi använda AI för att följa upp och analysera resultatet av vår marknadsföring?
Kreativitet & Produktion
- Kan AI effektivisera vårt arbete med produktion?
- Kan vi öka vår kreativa idéhöjd med hjälp av AI?
- Hur kan AI hjälpa oss att generera text, bild och video?
Hot & Möjligheter
- Vilka etiska och moraliska överväganden måste göras när man arbetar med AI?
- Hur ser det juridiska läget ut inom AI?
- Hur säkerställer jag upphovsrätt inom generativ AI?
- Hur kan AI förändra arbetsmarknaden inom marknad och kommunikation?
- Hur säkerställer jag att den information som jag får av AI är korrekt och inte bias.
Organisation & Implementering
- Hur kan vi på bästa sätt börja implementera AI i våra arbetsprocesser?
- Vilka kompetenser behöver jag för att börja arbeta med assisterad AI?
- Måste alla medarbetare ha kunskap om AI?
- Hur startar vi ett pilotprojekt inom AI?
Är du intresserad av att gå kursen? Hör gärna av dig till oss på info@mis.se
Villkor och bokning
Anmälan är bindande. Vid förhinder för anmäld deltagare kan någon annan person från beställande företag utnyttja platsen.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Kursdagen i detalj
—
Vi varvar teori, praktik och reflektion under hela dagen.
08:30 Incheckning, meet ’n greet och kaffe
09:00 Introduktion
10:00 Research & Strategi
11:00 Kreativitet & Produktion
12:00-13:00 Lunch
13:00 Hot & Möjligheter
14:00 Organisation & Implementering
15:30-16:00 Summering och take aways
Om kursledaren
Björn Owen Glad är strategisk rådgivare och kreativ ledare med ett förflutet på ett flertal byråer. Han har arbetat med marknadsföring i olika former i 15 år och är en efterfrågad föreläsare och workshopledare.
Björn har arbetat med uppdragsgivare såsom Telia, Granngården, Samhall, Sveaskog och PostNord. Han har dessutom hjälpt ett 20-tal företag att identifiera pilotprojekt inom generativ AI.
2022 utkom Björn med boken “Ärligt Talat – Godnattsagor för sömnlösa marknadsförare” på Heja Framtiden förlag.