Det är dags att nominera till ÅRETS MARKNADSCHEF 2025!

InfoÅrets Marknadschef startade 2005 och Marknadsföreningen Sverige har årligen delat ut priset sedan dess. Med tävlingen lyfter vi fram talanger och skickliga ledare som jobbar med marknad och kommunikation, inspirerar till lärande och skapar plattformar för nya möten.

Varje år utser vi två individer och två företag/organisationer som stått för utmärkande insatser under året som gått. Vi korar: Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa.

Vilka gjorde det bäst under det senaste året?

Nominera senast 23 feb!

Ge oss dina bästa tips till Årets: Marknadschef, Varumärkesresa, Framtidslöfte och Disruptör

NOMINERA HÄR!

Frågor om tävlingen, nominering
eller process & datum?

ÅRETS MARKNADSCHEF FAQ

Våra 4 utmärkelser

Årets MarknadschefÅrets Marknadschef delas ut till en person som med ett framgångsrikt och innovativt ledarskap har medfört till ökat förtroende för företagets varumärke och utomordentliga affärsmässiga resultat.

  • Dokumenterat resultat mellan affärsresultat, person och funktion
  • Ledarskapsegenskaper
  • Personlig prestation; kopplat kreativitet till affärsmässighet och nytänkande
  • Har medfört ökat förtroende för företagets varumärke
  • Etiskt och moraliskt förhållande i kommunikationsdiscipliner

Årets FramtidslöfteÅrets Framtidslöfte delas ut till en talang inom marknad och/eller kommunikation med förmåga att kombinera analys med kreativitet för att skapa aktiviteter som påverkar och ger effekt.

  • Gjort en oväntad och uppmärksammad prestation inom marknad och/eller kommunikation
  • Visat starkt driv och handlingskraft
  • Är en god förebild och vill göra skillnad

Årets DisruptörÅrets Disruptör delas ut till det företag som som genom en enkel och prisvärd produkt/tjänst rör om i en traditionell marknad och därmed utmanar etablerade aktörer. Vår Disruptör har kunden i fokus, driver hållbar tillväxt och använder senaste tekniken för att nå framgång.

  • Nytänkare inom sin bransch
  • Potential att göra en snabb såväl som hållbar tillväxtresa
  • Innovativ och disruptiv idé
  • Modig och erövrare
  • Riskbenägen för att nå utveckling och framgång
  • Hållbart och etiskt företagande

Årets VarumärkesresaÅrets Varumärkesresa går till det företag/organisation som genom nytänkande har åstadkommit en lyckad förflyttning av sitt varumärke. Förflyttningen ska kunna redogöras för med stöd av mätningar/analyser gjorda av en tredje part. En varumärkesresa tar tid. Vi premierar bidrag som kan visa på en kommunikationsdriven förflyttning under tre år när det gäller affärsnytta och avgörande varumärkes-KPI:er. Vidare premieras ett integrerat varumärkesarbete som tagit sig uttryck både i marknadsföring/marknadskommunikation men också i agerandet i övrigt som produktutveckling, kundbemötande etc.

  • Marknads-/kommunikationsinitiativ som bidragit till varumärkesförflyttningen (vilka och på vilket sätt)
  • Data/statistik/siffror som stödjer varumärkesförflyttningen
  • Kanaler och kommunikation som påverkat/bidragit till varumärkesförflyttningen
  • Syftet med varumärkesförflyttningen i relation till utfallet

När du nominerat – vad händer sedan?

ÅMC25

Inspireras av förra årets event: Så var Årets Marknadschef 2024

blog-img

Tack för i år! Årets Marknadschef 2024: Bilder, spaningar, intryck och vinnare

by: mis

17-maj-24

ÅRETS MARKNADSCHEF 2025

Eftermiddagsgalan för tävlingen Årets Marknadschef 2025 äger rum i centrala Stockholm den 7 maj 2025.
Mer info inom kort.

Ge oss dina bästa tips!

Splash-yes-pinkGe oss dina bästa tips till Årets: Marknadschef, Framtidslöfte, Varumärkesresa & Disruptör 2025!

ÅRETS MARKNADSCHEF 2025 PRESENTERAS I SAMARBETE MED

Partners

Kontakt

Marie Sommar

Presskontakt och kontakt kring partnerskap: Marie Sommar, VD
marie@mis.se
0701-463422

Elina Andersson

Projektledare: Elina Brindeby, Projektledare och medlemsansvarig
elina@mis.se
0734-028742

Per Almegård

Web & content: Per Almegård, Digital redaktör
per@mis.se
0768-370333

Tidigare vinnare

Årets Marknadschef

2024: Therese Kempe, Apohem
2023
: Johan Fernstedt, Unionen

2022: Nils Rylén, Polestar
2020: Christian Cabau, Klarna
2019
: Pino Roscigno, Stadium
2018
: Emma Stjernlöf, Adidas

2017: Patrik Nygren-Bonnier, IKEA
2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014: Lina Söderqvist, Björn Borg
2013: Clas Dahlen, Mr Green
2012: Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenor Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2

Årets Framtidslöfte

2024: Jasmine Darban
2023
: Zu-Yon Han, Suicide Zero

2022: Liza Eriksson, Redlocker
2020: Roza Azimi, Snaptive
2019
: Marika Baltscheffsky, MEDS apotek
2018
: Siduri Poli, Changers Hub

2017: Malin Cronqvist, Help to Help

Årets Disruptör

2024: Vidde
2023
: Charly

2022: Skipperi
2020: Matsmart
2019
: FirstVet
2018
: TransferGalaxy

2017: Karma

Årets Varumärkesresa

2024: Willys
2023
: Arken Zoo

2022: Jula
2020: PostNord
2019
: Polisen
2018
: Klarna

2017: Semcon

  • Dela :