Marketing Talks #21 – The Beat of Inhouse

Marknadsföreningen Sverige

The Beat of Inhouse

– Kom bakom kulisserna på Inhousetävlingen tillsammans med The Barn (Arla), ICA Reklam och Svenska Turistföreningen!

Välkommen till Marketing Talks #21 live från Studio Puck där vi får möta och inspireras av några av pristagarna i Inhousetävlingen 2024.

Jakob Swedenborg, Head of Creative på Arlas inhousebyrå, The Barn, inleder med en keynote där han delar med sig av deras nycklar för att skapa en vinnande inhousebyrå. I stark konkurrens med Sveriges vassaste inhouse knep de för andra gången förstapriset i kategorin Årets Inhousebyrå. Jakob delar med sig av deras framgångsrika resa från produktionsfokus till kreativ byråpartner och lead agency.

  • Hur skapar man engagemang och en kreativ miljö i en corporate omgivning?
  • Hur säkrar de attention och att få valuta för sin budget?
  • Vikten av processer och förståelsen för affärsmässiga som kommunikativa utmaningar samt en stark tro på kreativitetens kraft är signum för inhousebyrån.

The Barns uppdrag spänner från matinspiration, mjölkbaksidor och lanseringar till 360-kampanjer & strategiska varumärkeskoncept. Vi får även höra mer om deras olika kreativa uttag, där de vann Bästa kampanj för ”Det finaste vi har”.

Därefter bjuder vår vd Marie Sommar in till ett panelsamtal i kreativitetens tecken, med Isabella L. Holmgren, Creative Director, ICA Reklam, Jakob Swedenborg, Executive Creative Director & Head of Creative, The Barn, samt Johanna Murray, Kommunikationschef, Svenska Turistföreningen. Vi fördjupar Jakobs keynote med fler perspektiv på utmaningarna och fördelarna med inhousebyrån. Bl a hur den kreativa processen ser ut hos de olika inhousebyråerna. Köpt vs förtjänat – spelar det roll? Vi blickar också framåt och får ta del av panelens spaningar för 2025.

Det här blir en morgon som bjuder på inspiration från prisbelönta inhousebyråer, värdefulla tips till ert eget byråarbete eller byråsamarbete och ett tillfälle att nätverka med likasinnade.

Varmt välkommen online eller som studiopublik i Studio Puck!

När: Torsdag 13 februari, kl 08.30/09.00 – 10.00*
Var: Online, i Members Lounge ELLER i Studio Puck, Kommendörsgatan 24, Stockholm

*HÅLLTIDER:
ONLINE:
09:00 Föreläsning: Bakom kulisserna hos Arla/The Barn, Årets Inhousebyrå
09:30-10:00 Panelsamtal och frågestund

I STUDION:
08:30 Incheckning, mingel och frukost
09:00 Föreläsning: Bakom kulisserna hos Arla/The Barn, Årets Inhousebyrå
09:30-10:00 Panelsamtal och frågestund

Marketing Talks, 13 feb, kl 09:00-10:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM EVENT

Marketing Talks 21 är ett förlängt avsnitt och en fortsättning av Inhousetävlingen, som arrangeras av Arkitektkopia. Vi på Marknadsföreningen Sverige är en stolt kreativ partner till tävlingen och temat ”The Beat of Inhouse” tar vi nu vidare när vi tar pulsen på några av pristagarna och deras bästa tips.

logos

Talare

Jakob Swedenborg, Head of Creative, Arla Foods/ The Barn

Panel:
Isabella L. Holmgren, Creative Director, ICA Reklam
Jakob Swedenborg, Executive Creative Director & Head of Creative, The Barn
Johanna Murray, Kommunikationschef, Svenska Turistföreningen

Modereras av Marie Sommar, vd på Marknadsföreningen Sverige

Marketing Talks

Om Marketing Talks

Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet under vårterminen från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.