Marketing Afternoons

Marketing Afternoons: Social Search – Så håller du dig konkurrenskraftig inom sök 2025

Marknadsföreningen Sverige

Social Search – Så håller du dig konkurrenskraftig inom sök 2025

– Välkommen till årets sista tillfälle av Marketing Afternoons

Var söker du svar på frågor? Var gör du research inför ett köp? Var hittar du inspiration online? För några år sedan var ”Jag googlar” det självklara svaret för många – men inte lika självklart idag. Speciellt om du frågar Gen Z.

Dagens sökbeteende är komplext och sträcker sig över flera plattformar. Från TikTok till ChatGPT. Det är hög tid att bredda vårt synsätt på sök som kanal och förstå vad det innebär att skapa sökmotoroptimerat innehåll för att nå vår målgrupp – oavsett var de söker. Vi behöver finnas där de söker!

Under årets sista Marketing Afternoons kommer Sabine Ljunggren från Maia Marketing att guida dig genom det föränderliga söklandskapet, hur det sker ett skifte i sökbeteende mellan generationer och visa hur ni som företag kan optimera ert innehåll på sociala plattformar med ett datadrivet tillvägagångssätt som uppskattas av både er målgrupp och algoritmerna.

Du får med dig:

  • Insikter om hur sökbeteendet förändras – och påverkar därmed vår digitala strategi.
  • Kunskapen att identifiera SEO-möjligheter inom sociala medier.
  • Förståelse för vilka faktorer som påverkar din synlighet i sökresultaten på sociala plattformar.
  • Konkreta exempel på hur du kan skapa sökoptimerat innehåll för sociala medier.

Info & anmälan

När: Tisdag 3 dec, kl 15:30-17:00*
Var: United Spaces Waterfront, Klarabergsviadukten 63

Marketing Afternoons är exklusivt för våra och United Spaces respektive medlemmar. 

*HÅLLTIDER:
15:30 Incheckning, mingel och powerfika
16:00-17:00 Föreläsning och frågestund

Marketing Afternoons 3 dec, kl 15.30-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM

Om talaren

Sabine Ljunggren, sr. SEO Specialist/Partner Maia Marketing
Sabine är senior specialist inom sökmotoroptimering (SEO) med bakgrund inom PR och kommunikation. Under de senaste 7 åren har Sabine hjälpt företag från olika branscher att förbättra deras organiska närvaro. Hon brinner för att dela kunskap och utbildar regelbundet inom både SEO och konverteringsoptimering vid yrkeshögskolor såsom Berghs School of Communication, IHM Business School och Medieinstitutet.

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Sverige och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Erik Modig: Därför är det hög tid att uppdatera er varumärkesstrategi
  • Björn Owen Glad: Så får du marknadsavdelningen att hänga på AI-revolutionen
  • Maria Westman & panel – Skapa engagemang och värdeskapande kommunikation med ert hållbarhetsarbete
  • Albert Bengtson och Roland Williams, medförfattaren till ”Principles of Intrapreneurial Capital”
  • Geta Kroon och Martin Nordlinder – Vem bryr sig? Om varumärkets betydelse
  • Keke Rahnasto, Mynewsdesk: Bortom hypen – Hur kommer AI att revolutionera vårt sätt att arbeta med marknadsföring?
  • Mathias Westphal, Maniola Studios: ABSOLUT FUTURE
  • Jonna Ekman, Storykit: Rörlig bild i sociala medier – 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande
  • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
  • Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns