Frukostseminarium

Frukostseminarium: Bygg varumärket inifrån – Hur intern kultur formar extern framgång

Marknadsföreningen Sverige

Bygg varumärket inifrån

– Hur intern kultur formar extern framgång

Varumärke kan förklaras som “The way people interact, and experience your business”. Under detta event kommer vi att titta på varumärkesupplevelser inifrån och ut, tillsammans med varumärkesexperten Janne Björge och en spänstig panel med flera olika perspektiv kring kultur och varumärkesbyggande. Sofie Saberski som är marknadschef på Naturkompaniet och Marie Thorslund, Affärsområdeschef på KiMM, delar med sig av sina erfarenheter och dos & don’ts.

Janne inleder med att ta oss bakom kulisserna på sin egen entreprenörsresa där han framgångsrikt byggt tighta team med stark kultur. Han beskriver sig själv som en problemlösare, möjlighetsupptäckare och glädjespridare, där han brinner för kraften i engagerade människor. Nine Yards, Ystra Events och Second Opinion är några av de företag som han varit med och grundat – alla med fokus på det mänskliga mötet och att skapa minnesvärda upplevelser kopplat till varumärken.

Därefter tar panelen vid där Marie Sommar, vd på Marknadsföreningen, modererar ett samtal med Janne Björge, Marie Thorslund, KiMM, och Sofie Saberski, Naturkompaniet.

  • Varumärkeslöftet; vad lovar vi och hur levererar vi på det?
  • Syftets betydelse för framgång och att skapa team engagemang inifrån & ut?
  • Förändringsresor och kulturens betydelse
  • Ledarskap och medarbetarskap – bästa nycklarna för att bygga en stark kultur
  • Spaning One brand – dynamiken i employer branding, mätbarhet, samarbetet mellan HR och marknad
  • Panelens bästa tips och och praktiska exempel

Panel:
Janne Björge, specialist i varumärkesbyggande
Marie Thorslund, Affärsområdeschef KiMM
Sofie Saberski, Marknadschef Naturkompaniet
Modereras av Marie Sommar, vd Marknadsföreningen Sverige

Varmt välkommen!

Info & anmälan

När: Fredag 8 november, kl 08.30 – 10.00*
Var: KiMM, Wise Group (Garnisonen), Linnégatan 87, 115 23 Stockholm

*HÅLLTIDER:
08:15 Incheckning och frukost
08:30 Föreläsning
09:00 Panel
09:30-09:45 Diskussion och frågestund

Frukostseminarium 8 november, kl 08:30-10:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

inte medlem 2024

Talare

Janne Björge är specialisten i varumärkesbyggande som omvandlar försäljningsutmaningar till mätbara framgångar. Hans föreläsningar är en guldgruva av praktiska insikter och strategier för att stärka ert varumärke och team, vilket resulterar i en starkare marknadsposition och förbättrad lönsamhet.

Marie Thorslund är affärsområdeschef på KiMM med långväga bakgrund inom marknad och kommunikation med erfarenhet från Twilfit, TUI, Gudrun Sjödén m fl. Grundare av Sveriges största nätverk för kvinnor, 4Good Business Network & livsstilspodden Sunshinepodden.

Sofie Saberski är marknadschefen som med en coachande ledarstil, fokuserar på resultat såväl som kulturbyggande för framgång. I snart sex år har hon varit marknadschef på Naturkompaniet som är passionerade för att fler ska få njuta av friluftsliv, och göra vardagen till ett äventyr. Hon har tidigare varit marknadschef på Indiska och If försäkringar.