Kanalbattle

Kanalbattle 2024 (Marknadsföreningen Oslo)

Marknadsföreningen Sverige

Kanalbattle 2024

– Välkommen att ta del av Marknadsföreningen Oslos stora årliga event online!

Våra vänner i Marknadsföreningen Oslo (MFO) genomför varje år ett Kanalbattle – tänk ”media battle” – som vi i år har möjlighet att bjuda in alla medlemmar i Marknadsföreningen Sverige att delta online i årets upplaga. Den 23 oktober kommer vi att bevittna kanalernas viktigaste pitch för året när 10 utvalda kanaler kämpar om att vinna årets kanalbattle 2024!

Vad är MFO Kanalbattle?
10 utvalda kanalrepresentanter får 10 minuter vardera på sig att pitcha möjligheterna som ligger i deras kanal, så att tittarna kan sätta upp den ultimata marknadsföringsmixen för sitt företag. Det bästa som hänt i matchmaking-universumet sedan Tinder!

Årets 10 kanaler:
Amedia, Clear Channel, Schibsted, Eccentric People, TV2, Snapchat, Media Direct Norge, Bauer Media Group, Viaplay och Tiktok!

Kanalerna kommer att få svara på en specifik brief och vinnaren avgörs av både publikröster från publiken och från de som följer sändningen hemifrån, förutom en kompetent professionell jury.

Så här var Kanalbattle 2023

InfoVad innebär Kanalbattle?

Årets deltagare – representanter från Amedia, Clear Channel, Schibsted, Eccentric People, TV2, Snapchat, Media Direct Norway, Bauer Media Group, Viaplay och Tiktok – kommer att ge sin bästa pitch för hur de skulle lägga upp marknadsföringsmixen för årets pitch, utifrån sin egna kanals möjligheter och förutsättningar.

Vinnaren avgörs genom en blandning av inspel från publiken på plats, online, samt en förbestämd jury.

Evenemanget genomförs årligen av MFO och lockar många besökare och stort medialt intresse. Genom vårt samarbete med MFO kan du som är medlem hos oss ta del av eventet helt utan kostnad.

Kanalbattle

KanalbattleÅrets brief: Lansering av (M)FOMO Airways

Ett nystartat flygbolag med en vision om att erbjuda konkurrenskraftiga flygningar till Europas huvudstäder, allt inom en maximal flygtid på 4 timmar.

Flygbolaget vill öka tillgängligheten till attraktiva destinationer via direktlinjer från Oslo, Bergen och Stavanger, som flyger flera dagar i veckan till förmånliga tider. I dessa städer har flygbolaget också ett unikt samarbete med den europeiska resebyrån Feel The Love som erbjuder upplevelsepaket på alla destinationer.

Kundlöftet för (M)FOMO Airways är ”The time of your life is NOW”.
Läs hela briefen här.

Info & anmälan

När: Onsdag 23 oktober, kl 09.00 – 12.00
Var: Online i Members Lounge

Detta event är exklusivt för våra samt MFO’s respektive medlemmar.

Kanalbattle, 23 oktober, 09-12

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

inte medlem 2024

Mer om eventet

Läs allt om eventet hos MFO >>

…men glöm inte boka dig hos oss om du vill ta del av eventet.