Marknadsföreningen Sverige
5G-löken – innovationskraft som får ögonen att tåras
– Välkommen till Marketing Talks #19 online i Members Lounge
Nästan alla har hört talas om 5G, men hur många kan säga vad det egentligen är bra för? I detta avsnitt av Marketing Talks träffar vi två av profilerna bakom Telias kampanj 5G-löken och djupdyker i hur man kan förvandla krånglig innovation till kul kommunikation.
Att skapa intresse och engagemang kring 5G är något nästan alla inom teknik- och telekombranschen försöker, men få lyckas med. Den stora utmaningen är att 5G inte känns relevant och är, för de allra flesta konsumenter, ganska ointressant. Så länge uppkopplingen fungerar. För att förtjäna uppmärksamhet behövde vi därför innovera, både hur vi pratar om och visar, hur 5G har en roll i ett modernt samhälle.
5G-löken rullades ut under hösten 2023 och fanns tillgänglig i Telias alla 57 butiker. Nyheten uppmärksammades av både nationell och internationell media och har vunnit ett flertal priser, bl a guld i Spinn och Sabre Awards.
- Hur skapar man engagemang för ett segment och en produkt som få bryr sig om? Innovera hur man pratar om innovation.
- Hur skapar man integrerad kommunikation? Jobba med okonventionella kanaler.
- Hur skapar man engagemang internt? Så frön och låt bra idéer få eget liv.
- Hur gör man en lök lyxig? Se till att den platsar i butikshyllan mellan smartphones.
Vi avrundar som vanligt eventet med en live Q&A med talarna. Varmt välkommen med din anmälan!
När: Tisdag 10 december, kl 09.15 – 10.00*
Var: Online, i Members Lounge
*HÅLLTIDER:
09:15 Föreläsning
09:45-10:00 Eftersnack och frågestund
Marketing Talks, 10 dec, kl 09:15-10:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om talarna
Emelie Demsell är Communications Lead B2C på Telia, med över 10 års erfarenhet inom kommunikation och PR. Med en djup insikt i branschtrender och en resultatdriven entreprenörsanda, vågar hon förnya, förändra och utmana status quo. Emelie har en dokumenterad meritlista från tidigare roller på bla H&M och Electrolux, i att leverera och genomföra innovativa strategier som driver affärsresultat i en global organisation med högt tempo.
Christoffer Lind är senior creative på Prime och drivs av idéer och lösningar som vågar ta för sig och sticka ut hos reklamtrötta konsumenter. Han drivs av nyskapande sätt att skapa visuellt tilltalande kampanjer, samtidigt som han har erfarenheten av och kärlek till klassiska bildspråk, från sina många år som fotograf. Tidigare uppdrag inkluderar både prisvinnande reklamkoncept och större PR-kampanjer för Svensk Fastighetsförmedling, Billerud, Ericsson och Civil Right Defenders.
Om Marketing Talks
Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.