Marketing Talks 18

Marketing Talks #18: Så skapar du hållbar tillväxt för ditt varumärke – Blueprint for Brand Growth

Marknadsföreningen Sverige

Så skapar du hållbar tillväxt för ditt varumärke – Blueprint for Brand Growth

– Välkommen till Marketing Talks #18 online i Members Lounge!

Kantar har lanserat ”Blueprint for Brand Growth” – ett ramverk som hjälper företag och marknadsförare att svara på frågan ”Hur ska vi skapa tillväxt för vårt varumärke?”

För första gången någonsin har Kantar kombinerat ett decennium av attitydundersökningar med faktiska kundbeteenden för att få validerade insikter i vad som faktiskt skapar varumärkestillväxt och vikten av innovation i det sammanhanget. Analysen bygger på 6,5 miljarder globala datapunkter och avslöjar fyra huvudsakliga drivkrafter för att växa ditt varumärke.

Blueprint for Brand Growth är resultatet av ett samarbete mellan Kantars experter, branschledare och mängder av dataanalyser. I detta avsnitt av Marketing Talks får vi konkreta tips på hur varje marknadsförare kan använda ramverket som en del i sin verktygslåda för att utvärdera sitt varumärkes egen konkurrenspositionering, fokusera sin strategi och säkra budgeten för de aktiviteter som ger störst effekt på tillväxt.

När: Tisdag 19 november, kl 09.15 – 10.00*
Var: Online, i Members Lounge

*HÅLLTIDER:
09:15 Föreläsning
09:45-10:00 Eftersnack och frågestund

Marketing Talks, 19 nov, kl 09:15-10:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM
Marketing Talks

Om Marketing Talks

Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet under vårterminen från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.