Marknadsföreningen Sverige
Så når företag ut på sociala medier – kraften i rörligt innehåll
– Välkommen till Marketing Talks #13, online i Members Lounge
Natalie Tideström Heidmark och Johanna Göransson ger oss vassa case och insikter kring hur video dominerar på sociala medier och hur företag kan anpassa sin kommunikation för att nå en yngre målgrupp.
Under detta avsnitt av Marketing Talks får du inblick i de senaste trenderna gällande rörligt innehåll och insikter från Ungdomsbarometern kring hur generation Z använder sociala medier och vilket typ av innehåll som verkligen når fram.
Video dominerar sociala medier
Sociala medier är en avgörande del att ha i sin marknadsstrategi för de flesta företag idag. Men vad är viktigast att ha koll på just nu för att lyckas? Vilka trender bör man som företag förbereda sig inför, för att sticka ut och lyckas inför 2024? Natalie kommer att djupdyka i ämnen så som:
- Video dominerar sociala medier
- 5 sätt att förbereda sig för framtidens videomarknadsföring
- Effektfulla case från Europa
Unga och företag på sociala medier
Hur påverkar ungas sociala medievanor hur de förhåller sig till företag och varumärken på sociala plattformar? Vill unga ens följa företag och varumärken på sociala medier och vad ska man som företag göra för att nå ut och engagera? Det och mycket mer har Ungdomsbarometern koll på.
Info & anmälan
När: Fredag 19 april, kl 09.15 – 10.00*
Var: Online, i Members Lounge
*HÅLLTIDER:
09:15 Föreläsning
09:45-10:00 Eftersnack och Q&A
Marketing Talks, 19 apr, kl 09:15-10:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om talarna
Natalie Tideström är medgrundare av Team5pm Nordics, som är en datadriven contentbyrå som startade för ett år sen i Sverige. De hjälper kunder så som Prime Video, ICA, WWF, Orkla, Svenska Spel, SPP, Specsavers mfl. Hon sitter även i flertalet styrelser och har jobbat med sociala medier de senaste 10 åren. Natalie har även en bakgrund som VD på ett av nordens ledande influencernätverk, fd ordförande i influencer marketing task force IAB, samt blivit framtidens kvinnliga ledare 3 år i rad.
Johanna Göransson är senior konsult inom livsstil och konsumtion på Ungdomsbarometern. Med en bakgrund på kommunikationsbyrå jobbar hon nu med att hjälpa företag, myndigheter och ideella organisationer förstå hur man bäst når ut till och engagerar unga.
Om Marketing Talks
Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet under vårterminen från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.