Marknadsföreningen Sverige
AI och marknadsföring – hur påverkar det content marketing?
Vi står just nu inför det största teknikskiftet sedan internet. Artificiell intelligens spås revolutionera hur vi lever, lär oss och arbetar. Under denna nätverksträff kommer vi utforska vilka möjligheter och utmaningar den nya tekniken innebär för oss som arbetar med content marketing, samt hur vi undviker fallgroparna.
Vi kommer få en bättre förståelse för hur AI påverkar vårt arbete och koll på verktygen som krävs för att börja använda tekniken inom strategi, produktion och distribution, där Björn kommer att ge exempel inom text, bild & video. Dessutom bjuds vi på handfasta råd och massor av exempel på AI-genererad marknadsföring.
Du kommer bland annat få inblick i:
- Vilka är de viktigaste verktygen för dig som vill effektivisera din contentproduktion?
- Hur kan du använda ChatGPT som ett kreativt bollplank?
- Hur blir jag bättre på prompting?
- Hur kommer AI-revolutionen påverka rollerna på marknadsavdelningen?
Välkommen till en nätverksträff med Content Marketing med Björn Owen Glad och nätverkets ledare Maria Westman och Gabriella Dahlstedt!
En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:
- Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
- Man behöver inte välja en grupp eller ”gå med” i en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till nätverkens träffar (med enda undantag ”MiS Marknadscheferna, som endast är för dig med marknadsansvar)
- För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen
När: Torsdag 23 november, kl 15.00 – 17.00
Var: House of Wise (hos KiMM), Linnégatan 87 i Garnisonen
Nätverksträff 23 november, kl 15.00-17.00
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Björn Owen Glad har arbetat med content marketing i drygt 15 år. Han är både strategisk rådgivare och kreativ ledare samt en flitigt anlitad föreläsare, både i Sverige och internationellt. Under det senaste året har han lett Chiffer AI Lab där ett 20-tal företag laborerat med AI-teknik för att stärka sin marknadsföring.