Marketing Talks

Marketing Talks #3: Mod som framgångssaga i mellanmjölkens land

Marknadsföreningen Stockholm

Mod som framgångssaga i mellanmjölkens land

– Välkommen till tredje avsnittet av Marketing Talks!

Vi pratar ofta om just mod i kommunikations- och ledarskapssammanhang. Ett ord så lätt att slänga sig med, men vad krävs egentligen för att faktiskt leva det?

I det här avsnittet av Marketing Talks kommer Jessica W Sandberg ge dig nycklar och exempel om hur mod och besvärlighet har en avgörande roll för att kunna slå igenom i mediebruset.

Du får bl a med dig:

  • Exempel på starka kampanjer som inte hade blivit till utan mod
  • Varför är mod så svårt? Varför är det viktigt?
  • Skarpa case från varumärken som gjort resan från mellanmjölk till mod
  • Tips på en tumregel för varumärkeskommunikation att följa och en fråga att ställa er själva

När: Fredag 21 april, kl 10.00 – 10.45*
Var: Online, i Members Lounge

*Talk 30 minuter och därefter 15 min live Q&A med Jessica W Sandberg.

Marketing Talks, 21 april, kl 10:00-10:45

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Om talaren

Jessica W Sandberg är en av Sveriges mest omtalade och framgångsrika kommunikatörer. Hon är hyllad föreläsare och kreatör som ofta lyfts fram för det mod som genomsyrar både kommunikationen hon gör och medmänniskan hon är. Hon är känd för att skaka om rummet hon befinner sig i och är hjärnan bakom några av världens mest beryktade PR-kampanjer. När andra beskriver Jessica som chef, medmänniska och yrkesperson är det förmågan att höja sin röst, oavsett konsekvens, som målas upp av berättarna. Hos oss kommer Jessica visa på hur mod och besvärlighet är avgörande för att kunna slå igenom i mediebruset.

Jessica W Sandberg har en lång bakgrund inom både civilsamhället och näringslivet. Hon är grundare till kommunikationsbyrån Besvärlig sedan 1977 och jobbar även som journalist och programledare på Sveriges Radio. Jessica sitter i styrelsen för Oxfam Sverige och IQ- initiativet, Systembolagets dotterbolag.

Hemsida: https://www.besvarligsedan1977.se/

Om Marketing Talks

Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet under vårterminen från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.