Marketing Afternoons

Marketing Afternoons – ABSOLUT FUTURE

Marknadsföreningen Sverige

ABSOLUT FUTURE

– Om vodka, framtidssäkring och vikten av att tänka nytt

Välkommen till årets andra Marketing Afternoons, i samarbete med United Spaces!

För att kunna konkurrera i en snabbt föränderlig värld krävs en kontinuerlig översyn av den egna affärsmodellen. Och kanske framför allt, en tydlig förmåga att utveckla och testa nya produkter och tjänster. Häng med när varumärkesstrategen Mathias Westphal delar med sig av sina erfarenheter kring hur man med fokus på innovation och marknadsföring kan skapa tillväxt, samt hur man framgångsrikt bygger en företagskultur som främjar nytänkande. Han kommer att dela med sig av sina erfarenheter från både lyckade och misslyckade försök.

Mathias har över 15 års internationell erfarenhet av affärs- och varumärkesutveckling, innovation och digital transformation, bl.a. i rollen som Global Vice President på Absolut Vodka. Dessförinnan var han global marknadschef för Absolut, Malibu och Kahlúa. I dagsläget arbetar Mathias som rådgivare på den Stockholmsbaserade kommunikationsbyrån Maniola Studios.

Det här kommer du att få med dig:

  • Hur du hittar ditt innovationsfokus
  • Nycklarna för att bygga en kultur som främjar innovation
  • Så hanterar du hierarki och styrkommittéer
  • Avslutande Q&A

Vår eventserie Marketing Afternoons är exklusiv för våra och United Spaces respektive medlemmar. 

När: Onsdag 3 maj, kl 15:30-17:00*
Var: United Spaces Waterfront, Klarabergsviadukten 63

HÅLLTIDER: 15:30-16:00 Powerfika & mingel
16:00-17:00 Föreläsning inkl. Q&A

Marketing Afternoons 3 maj, kl 15.30-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Om talaren

Mathias Westphal 
Growth Strategist & Managing Partner, Maniola Studios

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Tomas Lilja, PHD Media: Smartare mediastrategier – Så skapar du kommunikation som fastnar!
  • Jonna Ekman, Storykit: Rörlig bild i sociala medier – 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande
  • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
  • Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns