Marknadsföreningen Sverige
Challengers – Hur du skapar ett utmanarvarumärke
– och varför 2020-talet tillhör utmanarna
Varje årtionde har sitt fokus när det kommer till positionering, där 2010-talet har dominerats av de syftesdrivna varumärkena. Ökad polarisering, snabbare teknologiska skiften och minskade konkurrensfördelar gör att vi nu står inför nästa era kring positionering: utmanarna.
Utmanarvarumärkena är experter på att skapa relevans i en värld i förändring. De manifesterar sin vision på ett sätt som tvingar konkurrenterna, marknaden och människorna att förhålla sig till deras synsätt. Under sitt föredrag kommer Claes Ceverin förklara varför 2020-talet tillhör de som vågar utmana och ge inspiration och exempel på hur du själv kan positionera ditt varumärke som en utmanare på din marknad.
Vad du kommer ta med dig från föreläsningen:
- Utmanarvarumärkens roll och relevans under 2020-talet
- Dynamiken bakom utmanarvarumärken, hur de fungerar, aspirerar och agerar
- Hur du själv positionera ditt varumärke som en utmanare på din marknad
- Case: hur vanliga varumärken utvecklat en ny lönsam utmanarposition
När: Fredag 18 februari, kl 08:30-09:30
Var: Online, via Zoom
OBS! Detta event har ställts om till webbinarium pga rådande smittoläge och restriktioner från FHM. Har du bokat en plats när eventet var ett fysiskt seminarium gäller din plats för det digitala webbinariet.
Webbinarium, 18 februari, kl 08:30-09:30
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Claes Ceverin är medgrundare/strategiskt ansvarig på RIO och har över 15 års erfarenhet som varumärkes- och förändringsstrateg och är en flitigt anlitad föreläsare när det kommer till att förstå vår relation till förändring och varumärken.