Aroma

Online med nätverket CSR & hållbarhet: Aroma – hållbarhetsarbetet, affären och varumärket

Marknadsföreningen Sverige

Rättvis kommunikation- Aroma & Fairtrade

– En nätverksträff online med CSR & hållbarhet

Välkommen till en inspirerande nätverksträff med godisföretaget Aroma! Eivind Granås, vd för Aroma, kommer att berätta om företagets vision och visa exempel på hur Aroma arbetar med Fairtrade-märkta produkter i sin kommunikation.

Allt fler konsumenter är måna om hur produkterna de äter är tillverkade och hur deras konsumtion påverkar både dem själva och världen. Inte minst unga människor är mycket medvetna om hur deras val gör en skillnad.

Aromas ambition är att göra hållbara och rättvisemärkta produkter synliga och tillgängliga för konsumenter. För att det ska slå igenom är det viktigt att budskapet även når konsumenterna att de hittar Aroma i butikshyllan.

På denna nätverksträff i webbinarieformat får du en inblick i hur Aromas hållbarhetsarbete integreras med affären och varumärket.

Key takeaways

  • Nå ut genom partnerskap
  • Skapa värden i en konservativ produktkategori
  • Affärsmöjligheter kring hållbarhetskommunikation

När: Torsdag 26 augusti, kl 08.30 – 09.30
Var: Online, via Zoom

Nätverksträff 26 augusti, kl 08.30-09.30

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Om Aroma

Vem har inte hört talas om Gröna Grodor, Sega Råttor, Hallon-/Lakritsbåtar och Geléhallon? Aroma har gjort godis sedan 1921. Aroma är Sveriges tredje största tillverkare av konfektyr med en ledande position som producent av lösgodis på den svenska marknaden, med produktion i Stockholm, Eskilstuna och Bengtsfors i Dalsland.