Marknadsföreningen Sverige
Personalisering och lojalitet 2020: Så jobbar Åhléns!
– Välkommen till en digital nätverksträff med CxL!
Åhléns har ett av Sveriges största och mest populära medlemsprogram med 2.1 miljoner medlemmar. De var en av pionjärerna med datadriven kommunikation och marketing automation i Sverige och har under lång tid utvecklat sitt uppskattade lojalitetsprogram.
Välkommen att få en unik inblick i hur Åhléns jobbar med sina personaliserings-och lojalitetsinitiativ!
När: Tisdag 15 september, kl 12.00-13.30
Var: Online via webbmötesverktyget Zoom (vi skickar en länk inför eventet)
Möt talarna
Camilla Nordsvärd
“Jag har jobbat som Kanalansvarig för CRM-kanalen på Åhléns sedan januari i år. I min roll ansvarar jag för försäljningen via CRM kanalen. Jag har en bakgrund inom digital marknadsföring, e-handel och CRM där jag har jobbat inom olika branscher som telecom, media och resebranschen. Jag brinner för CRM och älskar att jobba datadrivet med kunden i fokus!”
Karolina Lind
“Jag har arbetat som Data Scientist och Digital Translator på Åhléns i drygt 2 år. Jag älskar retailbranschen eftersom den är så konkret och att det vi gör ligger väldigt nära kunden. Vi kan utveckla en ny modell som en vecka senare syns i både vår mailkommunikation och ute i varuhus runt om i landet, det är en superhäftig känsla. Innan jag kom till Åhléns var jag bland annat managementkonsult inom bank-och försäkringsbranschen.”
Jessica Krange
”Jag är Data Scientist inom CRM på Åhléns sedan ungefär ett halvår tillbaka. Innan detta studerade jag tillämpad matematik på KTH och inriktningen på min master var just statistisk inlärning och dataanalys. Jag blev klar med mitt examensarbete i vintras och detta gjorde jag i samarbete med H&Ms CRM-avdelning. Under studietiden och dessförinnan har jag även jobbat i butik inom H&M-koncernen i ca 10 år totalt och retail ligger mig därför varmt om hjärtat. Det som är extra positivt med Åhléns är att vi verkligen har möjlighet att påverka och göra skillnad då våra modeller är en av grundstenarna i vår mail-kanal. Vi har även förtroendet att kunna utveckla nya modeller samt experimentera med dom som vi redan har”.
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Nätverksträff 15 september, kl 12.00-13.30