splashEtt axplock av våra olika evenemang och ämnen under de senaste två åren:

Seminarier

  • Almedalen: Hållbara företag och långsiktigt hållbar kommunikation
    –Framgångsrecept eller ett nödvändigt ont?
  • Almedalen: Vad betyder digitaliseringen av samhället för marknadsföring och kommunikation?
  • Ta kontroll över kundupplevelsen, Arvid Axland, Pool
  • GDPR – Nu är det dags, MarLaw
  • Kom igång med podcast! –Storstad Medieproduktion
  • Så lyckas du på Facebook och Google
  • Jakten på designvärldens heliga graal, Söderhavet
  • Så förvandlas data till tillväxt, Erik Modig
  • Marknadsrätt med MarLaw
  • Webinar: Så bygger du ditt och företagets varumärke på LinkedIn
  • Mobil marknadsföring 2018
  • Facebooks nya algoritmer och din marknadsföring 2018, Ingager
  • Så lyckas du i Almedalen 2018
  • GDPR
  • Influencersamarbeten, Tourn
  • ”Maxa snacket” och Årets Medlem, Karin Zingmark
  • Content marketing – gräv guld i dina egna kanaler!
  • Att skriva för att övertyga
  • Rörlig bild dominerar dagens medielandskap, Chimney Group
  • Sponsring – den bästa kommunikationskanalen? –Onemotion
  • Workshop i varumärkesutveckling
  • Framtidens digitala konsumenter – så kommer de handla, DIBS
  • Programmatic Creative, Bannerflow
  • Kreativitet som mediekanal – CP+B
  • Författarträff: ”Köprevolutionen”, med fördjupande case Cycleurope
  • CMORE – Fem steg till fördubblad lojalitet
  • Stick ut på LinkedIn, med Charlotte Hågård
  • En modern datadriven kommunikationslösning, iProspect
  • Mänskliga insikter i det digitala flödet, Lynxeye
  • Video som en del av den integrerade kommunikationen; hur lyckas man? –Creo
  • Dataskyddsförordningen och marknadsavdelningen, Zacco
  • Att höras är att synas, Per Furumo
  • Destinationsmarknadsföring, Wanås Slott
  • E-handel – ett hot mot den fysiska butiken?
  • Så vände Café från kris till succé
  • Varumärkesutveckling på nya villkor, Söderhavet
  • Machine Learning – Så ser roboten ut som tar DITT jobb
  • Christina Stielli – årets kvinnliga talare 2014 och 2015!
  • Mät ditt varumärke! –PHD
  • Digital marknadsföring – de vanligaste juridiska misstagen
  • Vägen till Signumpriset, Svenskt Tenn
  • Engagera med Storytelling!
  • Optimera kundupplevelsen, DigitasLBi

Kurser

  • Affärsdrivande marknadsföringsstrategi med LinkedIn
  • Google Analytics – Lär dig grunderna i webbanalys på 3 timmar
  • Content Marketing
  • Maxa kundlojaliteten i en datadriven värld
  • Filma med mobilen
  • Att höras är att synas – Lär dig fånga din publik
  • CRM och kundlojalitet på nya villkor i en datadriven värld
  • Google Analytics – Lär dig webbanalys på 3 timmar
  • Hållbarhet för marknadsförare
  • Intensivstart i sociala medier för yrkesvana
  • Digitala Körkortet
  • Skapa en kraftfull marknadsplan
  • Instagram & Pinterest
  • Referral Marketing
  • Facebook och LinkedIn i marknadsföring och kommunikation

Övriga event

  • Sommarmingel & After Work
  • Marknadsföreningen på ICONFEST
  • ÅRETS MARKNADSCHEF 2017 – Med prisutdelning på Fotografiska!
  • After Work, Hotel Kungsträdgården
  • Informationsträff för nya medlemmar
  • After Work, Hotel Kungsträdgården
  • Teaterkväll och guidad visning på Dramaten för medlemmar
  • Gamification hos Stockholms Spelmuseum
  • Medlemsbio och Årets medlem!

Nätverksträffar

  • Så maximerar Centerpartiet sitt innehåll i den politiska hetluften
  • Segmentering och sommarbubbel
  • Stärk varumärket med semiotik
  • Kulturskapande kommunikation med Matbyrån
  • Ett attraktivt och hållbart employer brand i en föränderlig tid, Grant Thornton
  • AI+Retail=?, Ather Gattami
  • Hur blev Systembolaget bäst i Sverige på service?
  • En vision att dö för – Så skapar du den
  • Nudging
  • Hur får du dina kollegor att generera business via LinkedIn?
  • Kommunikation i digitaliseringens tidsålder
  • Datadriven marknadsföring & kundinsikt
  • Så bidrar kundlojalitetsarbete och NPS till förändring!
  • Influencer Marketing, Wearecube
  • Framtiden för FMCG, Scandinavian Design Group
  • Blockchain Branding
  • Employer Branding kopplat till framtidens brist på arbetskraft
  • Storyspot, en audioguide till verkligheten
  • Nudging – en Nobelpristagares råd till marknadsförare
  • Modern Agile – ett agilt arbetssätt för marknads- och kommunikationsavdelningar
  • Digitalisering är bara början
  • Hitta en struktur för en enklare vardag
  • Så kan du arbeta med evidensbaserad positionering för att ta en lönsam position på marknaden
  • Trender som förändrar B2B
  • K-rautas CRM-resa
  • VR & brands – Storytelling just got more exciting
  • Employer Branding: Samarbete mellan Marknad och HR
  • Trender inom hållbarhet, Magnus Sallbring – Atea Sustainability Focus 2018
  • The medium is the message – förpackningar, hållbarhet och kommunikation med FTI
  • Åbro – ett entreprenörsdrivet familjeföretag
  • Content Marketing – Så får du besökare till ditt innehåll, Strossle Sverige
  • Kundlojalitet, Svenskt Kvalitetsindex
  • Snacka smartare och uppnå mer!
  • Digitalisering och IoT, med Cartina
  • Corporate Storytelling
  • Predict or not to predict? –Virtuella butiksundersökningar
  • Så får du marknadsavdelningen att styra företaget från kulisserna (arrangeras tillsammans med SAP)
  • Friskis & Svettis – Från kunddriven lönsamhet till aktiv CRM-bearbetning
  • Market Research & Insight – Jobba datadrivet genom hela kundresan
  • Att bygga varumärke kring en lågintresseprodukt, Preem
  • Neuroscience med Postnord
  • Digital försäljning genom content i en agil setup
  • 11 säljbeteenden som kostar dig affärer
  • Så attraherar du millennials, Scandic
  • Apoteket – Från traditionell till modern kundklubb
  • PR & kommunikation: Börja använda video
  • Retail/RIO: Morgondagens konsument
  • SEO för content marketing
  • Varumärke: Get in the game!, River
  • CRM, Bonnier Bokklubbar
  • SEB om hur de jobbade sig in på Dow Jones Sustainability Index
  • Hur samspelar den fysiska butiken med den digitala världen? –Workshop
  • B2B: Framgångsrik content
  • Content Marketing: Den förändrade demografin
  • Employer Branding: Varför stannar de bäst presterande medarbetarna?
  • Entreprenörerna: Gerillabyrån
  • CRM Barometern, Wiraya
  • Coop – prisvinnande reklam och lönsamt hållbarhetsarbete
  • Retail+Digital Transformation
  • Virtual Reality – beyond the hardware
  • Content Marketing: Digitala beteenden, Birger & Blom
  • Fygitala butiker, datainsamling och analys i realtid, Valtech store
  • Så blir du en attraktiv arbetsgivare med Employer Branding
  • Next Generation CRM, SAS
  • Employer Branding 3.0 – Nu kan vi inte sminka grisen längre
  • CSR & hållbarhet: Varmt välkommen till höstens mini-seminarieserie med titeln ”Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld”!
  • Nanoteknik – hur lägger man upp sin marknadsföring och kommunikation kring ett kontroversiellt ämne?
  • Marketing Automation med Leadteq
  • Dela :