Erfarenhetsnätverket för varumärkesfrågor

Syftet med nätverksgruppen Varumärke är att i en mindre grupp dela visioner, diskutera trender och byta erfarenheter för att både inspirera och öka våra kunskaper. 

Varumärke
Varumärke

Det ska vara högt i tak när vi diskuterar så att vi vågar berätta om såväl misslyckade som lyckade insatser!

Ledare

Cecilia PerlindCecilia Perlind, Head of Brand & Communications, Kantar Sifo

Kontakt: Cecilia finns på LinkedIn

Olle NyströmOlle Nyström är content director på Minnesota, en av Sveriges ledande kommunikationsbyråer inom event och sponsring. Olle har 25 års erfarenhet som producent av upplevelsekommunikation, möten och aktiveringsprocesser för kunder som Apoteket, IBM och Electrolux.

Olle föreläser om dramaturgi, retorik och aktivering, bl.a på Berghs School of Communication. Han har suttit i juryn för Gyllene hjulet och Guldägget och prisbelönades med 2012 års Gyllene hjul för årets bästa B2B-event. Centralt för Olle är det fysiska mötet och hur man befolkar varumärket.

Kontakt: olle.nystrom(@)minnesota.se, 072-157 67 32

Socialt

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.

Ansvarig från Marknadsföreningen: Elina Andersson, elina@mis.se

Tidigare teman:

  • Carglass och varumärket
  • Fonus – En varumärkesresa från döden till livet
  • Kreativt varumärkesbyggande för ökad hjärnforskning
  • Hos SEB, med konstrunda
  • Digital lunch and learn – Vad är värdet på ditt varumärke?
  • Indiska & varumärket
  • Relevant varumärkeskommunikation under Coronakrisen
  • Syftesdrivna företag
  • Möt Klarna i ett inspirerande samtal
  • Ett besök hos TUI
  • Använd alla sinnen för att förstärka och tydliggöra varumärket
  • Blockchain Branding
  • Trender inom hållbarhet
  • Get in the game, River
  • Algoritmen och varumärket
  • Barncancerfonden, om ”den blå stolen”
  • Apoteket – från monopol till konkurrens
  • Det professionella dopet
  • Det visuella varumärket
  • Bygg varumärket med Service Design
  • Medarbetaren och varumärket
  • Kreativitet, strategi och juridik – en varumärkesdiskussion i 3D
  • Dela :