Employer Branding
Välkommen till Marknadsföreningens nätverk Employer Branding!
I detta nätverk tar vi grepp om begreppet Employer Branding i både teori och praktik – det vill säga allt från aktuella teorier, metoder och verktyg till konkreta kundcase.
Målet är att inspirera – men också att ge konkreta handfasta tips. Och förstås hoppas vi på mycket diskussion och erfarenhetsutbyte.
Vi kommer även att behandla employer branding ur flera perspektiv, som till exempel HR, rekrytering, kommunikation, marknadsföring etc. För employer branding spänner över flera områden och det kan vara en utmaning att etablera en ny funktion eller ta över/sammanfläta flera ansvar till ett.
Nästa träff
Ledare
Socialt
Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.
Ansvarig från Marknadsföreningen: Elina Andersson, elina@mis.se
Tidigare teman
- Senaste nytt från World Employer Branding Day
- När HR mötte Marknad – hur du skapar ett blomstrande employer branding-samarbete
- Trender från World Employer Branding Day
- Så skapar Aller Media enagerande kommunikation
- Förmåner som attraherar och behåller medarbetare
- Inbound recruiting
- Kultur, ledarskap och kommunikation
- Kontoret i det nya hybrida arbetslivet
- Spaningar från World Employer Branding Day 2020
- Bakom kulisserna på SOS Alarms framgångsrika kulturresa
- Boosta utvecklingen av ditt employer brand!
- Generation Z – nästa generation medarbetare vill ha en rejäl pension
- Spaningar från World Employer Branding Day
- Coca-Cola: Made in Jordbro
- Nobia – Många varumärken, ett employer brand
- Ett attraktivt och hållbart employer brand i en föränderlig tid
- Framtidens brist på arbetskraft
- Samarbete mellan Marknad och HR
- World Employer Branding Day, Kantar Sifo
- Så attraherar ni millenials, Scandic
- Varför stannar de bäst presterande medarbetarna? – Kantar Sifo
- Employer Branding 3.0 – Nu kan vi inte sminka grisen längre
- Premiärträff/hur kommer man igång?