The Social Few”Hög perspektivtäthet är vad som krävs för att alltid ligga i framkant.”

– The Social Few, Finalist ”Årets Disruptör 2019”

Den 5 februari 2020 är det dags igen för Marknadsföreningen Stockholms årliga event ”Årets Marknadschef”. En av fyra vinstkategorier är ”Årets Disruptör” som delas ut till ett företag som genom en enkel och prisvärd produkt/tjänst rör om i en traditionell marknad och därmed utmanar etablerade aktörer. Disruptören har kunden i fokus och använder senaste tekniken för att nå framgång.

En av de fyra nominerade i kategorin Årets Disruptör är The Social Few. Läs vad deras bästa tips är från deras COO David Khabazzi.

Mod

För att vara en disruptör krävs det att du hittar och framförallt löser en tydlig marknads- och/eller samhällsimperfektion. Du ska ha ambitionen att lösa riktiga problem och utmaningar som befintliga aktörer inte riktigt lyckas göra. Och mest av allt – det är bra om du har eller utvecklar modet att driva frågor inte alla delar med dig.

Jobba insiktsdrivet

Vår core ligger i data och insikter. Den imperfektion vi har lyckats identifiera och lösa är baserat på just detta. Det bästa du kan göra för att öka din pricksäkerhet, inte minst bland de målgrupper ni vet mindre om, är att jobba data- och insiktsbaserat. Det du inte vet ska du kolla upp innan du fattar viktiga beslut som rör och berör målgruppen. Involvera och aktivera de målgrupper du jobbar med för att enklare utveckla din affär och service, gör du det digitalt har du koll på din kampanjdata och kan enklare iterera under tidens gång.

Underskatta ingen

Svenskar med utländsk bakgrund har en årlig köpstyrka på ca. 400 miljarder. Det är också den komplexa målgrupp som startar snabbast växande bolag i högre takt än övriga. Slutligen – bara 2018 stod 25% av sveriges befolkning, svenskar med utländsk bakgrund, för 80 procent av befolkningsökningen. Ja, det är den snabbast växande delen av Sverige. Det är bara några faktorer som spelar in när vi menar att det är oerhört dumt att bortse från denna komplexa målgrupp. På alla sätt.

Hög perspektivtähet och kul på jobbet

Slutligen – vi är målgruppen! Vi satsar mycket på att diversifiera vår perspektiv-sammansättning. Hög perspektivtäthet är vad som krävs för att alltid ligga i framkant. Det ökar bolagets learnability och förmåga att förnya sig själv. Och framförallt, att hitta reella lösningar till reella problem. Våra grundare är statistiker, antropologer, marknadsförare och ledarskapsutvecklare. Vi talar bl.a. arabiska, persiska, kurdiska m.m. Med vår inkluderande infrastruktur, inklusive ledarskap, har vi dessutom oerhört kul medan vi jobbar med att demokratisera insikter.

Där har ni vår secret sauce.

Du hittar tipsen från alla fyra finalister till Årets Disruptör 2019 här >>

Lär av Sveriges vassaste marknadsförare och varumärken – Läs mer och köp biljetter till eventet här!

_____________
Om Marknadsföreningen Stockholm:

Vi tror på ständig kompetensutveckling och livslångt lärande!
Vår främsta roll är att vara en mötesplats för kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media. Det har vi varit ända sedan år 1919, när föreningen grundades.

Föreningen bygger på medlemskap, där man kan vara medlem som individ eller som företag (small, medium eller large).

Läs mer om medlemskap här >>

  • Dela :