Marika Baltscheffsky”Ta hjälp från andra mer erfarna marknadsförare. Man kan inte vara bäst på allt, och rollen som marknadschef fortsätter breddas.”

– Marika Baltscheffsky, Finalist ”Årets Framtidslöfte 2019”

Den 5 februari 2020 är det dags igen för Marknadsföreningen Stockholms årliga event ”Årets Marknadschef”. En av de fyra finalisterna i kategorin Årets Framtidslöfte är Marika Baltscheffsky, CMO på Meds. Här delar hon med sig av sina bästa tips för framgång.

– Mitt bästa tips är att ta hjälp där man kan och i olika former – från data och kontinuerliga utvärderingar av det man gör, till att ta hjälp från andra mer erfarna marknadsförare. Man kan inte vara bäst på allt, och rollen som marknadschef fortsätter breddas, så det vore otroligt att besitta spetskompetens inom alla områden rollen täcker idag!

– Även fast man såklart ska kunna lita på sin magkänsla, så är mitt bästa tips och min främsta lärdom att även vara ödmjuk inför det man inte kan lika bra och ta hjälp av andra. Jag bollar konstant mina planer och beslut med folk i mitt nätverk som har olika erfarenheter – och delar också gärna med mig av det jag är riktigt bra på. Det gör också jobbet väldigt mycket roligare och mer utvecklande 🙂

Du hittar tipsen från alla fyra finalister till Årets Framtidslöfte 2019 här >>

Lär av Sveriges vassaste marknadsförare och varumärken – Läs mer och köp biljetter till eventet här!

_____________
Om Marknadsföreningen Stockholm:

Vi tror på ständig kompetensutveckling och livslångt lärande!
Vår främsta roll är att vara en mötesplats för kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media. Det har vi varit ända sedan år 1919, när föreningen grundades.

Föreningen bygger på medlemskap, där man kan vara medlem som individ eller som företag (small, medium eller large).

Läs mer om medlemskap här >>

  • Dela :