Välkommen till Marknadsföreningens nätverk Employer Branding!

I detta nätverk tar vi grepp om begreppet Employer Branding i både teori och praktik – det vill säga allt från aktuella teorier, metoder och verktyg till konkreta kundcase.

Målet är att inspirera – men också att ge konkreta handfasta tips. Och förstås hoppas vi på mycket diskussion och erfarenhetsutbyte.

Employer Branding
Employer Branding

Vi kommer även att behandla employer branding ur flera perspektiv, som till exempel HR, rekrytering, kommunikation, marknadsföring etc. För employer branding spänner över flera områden och det kan vara en utmaning att etablera en ny funktion eller ta över/sammanfläta flera ansvar till ett.

Ledare

Katarina ÖnellKatarina Önell, Client Director Kantar Sifo.
Katarina Önell är seniorkonsult på Kantar Sifo. Det innebär att hon tillsammans med erfarna kollegor arbetar med insikter och konsulttjänster kopplat till organisations- och ledarutveckling. Deras kunder är både svenska bolag och stora internationella koncerner och de arbetar med hela världen som arbetsfält. Employer Branding är ett av deras specialistområden.

Därför är jag nätverksledare:
– Jag tror och hoppas att vår kompetens från kunder i alla branscher, våra insikter i trender och drivkrafter inom området Employer Branding skall bidra till andra. Jag ser fram emot att lyssna och lära mig från andras erfarenheter. Spännande diskussioner och att få träffa en massa nya inspirerande personer som jag inte träffat tidigare ser jag också fram emot!

Kontakt:
Tfn: 0701-84 22 82
katarina.onell@kantar.com

rebecca cannerfelt

Rebecca Cannerfelt brinner för allt som rör marknadsföring, varumärkesbyggande och kommunikation och har över tio års erfarenhet av att jobba med detta inom framgångsrika svenska B2B-bolag. Rebecca har varit utbildningsansvarig, marknadsansvarig och marknadschef för organisationer inom lärande, ledarskap och affärsutveckling och hela tiden jobbat i gränslandet mellan HR, L&D och marknadsföring. Hon har genom det utvecklat ett stort intresse för kopplingen mellan medarbetare som älskar sina arbetsplatser och som ständigt får utvecklas och affärsresultaten – och hur kommunikationen kan vara bryggan däremellan. Idag är hon digital marknadschef på techbolaget Learnifier.

Kontakt: cannerfelt.rebecca@gmail.com

Socialt

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.

Ansvarig från Marknadsföreningen: Elina Andersson, elina@mis.se

Tidigare teman

  • Senaste nytt från World Employer Branding Day
  • När HR mötte Marknad – hur du skapar ett blomstrande employer branding-samarbete
  • Trender från World Employer Branding Day
  • Så skapar Aller Media enagerande kommunikation
  • Förmåner som attraherar och behåller medarbetare
  • Inbound recruiting
  • Kultur, ledarskap och kommunikation
  • Kontoret i det nya hybrida arbetslivet
  • Spaningar från World Employer Branding Day 2020
  • Bakom kulisserna på SOS Alarms framgångsrika kulturresa
  • Boosta utvecklingen av ditt employer brand!
  • Generation Z – nästa generation medarbetare vill ha en rejäl pension
  • Spaningar från World Employer Branding Day
  • Coca-Cola: Made in Jordbro
  • Nobia – Många varumärken, ett employer brand
  • Ett attraktivt och hållbart employer brand i en föränderlig tid
  • Framtidens brist på arbetskraft
  • Samarbete mellan Marknad och HR
  • World Employer Branding Day, Kantar Sifo
  • Så attraherar ni millenials, Scandic
  • Varför stannar de bäst presterande medarbetarna? – Kantar Sifo
  • Employer Branding 3.0 – Nu kan vi inte sminka grisen längre
  • Premiärträff/hur kommer man igång?
  • Dela :