Linda Hammarstrand

Keynote: Linda Hammarstrand

–Äkthet & passion; konsten att skapa glöd i varumärket inifrån

“Det är våra vanor och beteenden – vår företagskultur – som syns på sista raden. Framgången vilar helt i händerna på medarbetarna, och det är ledningens ansvar att ge dem rätt förutsättningar. Det som gör företag framgångsrika är deras förmåga att samarbeta internt, likt en stafett, och dela kunskapen om det man gör. Att arbeta tillsammans och inte bara samtidigt. Det måste vara äkta, sant och levande, först då kan värdegrunden flytta in.”

Linda Hammarstrand är en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare med över 20 års erfarenhet av kommunikation och HR. Hon har arbetat med Stena-sfärens värdegrund och affärsfilosofi samt implementerat den för koncernens 22 000 medarbetare. Tidigare var hon del av Clarion Hotels ledningsgrupp under titeln Director of Passion med målet att göra Clarion Hotel till Nordens mest attraktiva arbetsgivare. Idag driver hon Culture Academy, med missionen att hjälpa företag att skapa och driva en passionerad högpresterande företagskultur. Nominerad till Årets Talare – Kvinna 2018, Talarforum.

Tom Beckman

Keynote: Tom Beckman

–The Fall of Brands and Rise of Companies

”Många menar att globaliseringen med medföljande konkurrens gjort varumärken viktigare än tidigare. Andra menar att det är tvärtom. På vilket sätt har egentligen konsumentomdömen, prisjämförelser och sökmöjligheter förflyttat maktbalansen mellan köpare och säljare? Och vad betyder det för hur företag marknadsför sina tjänster och produkter? Denna presentation sammanfattar samtida samhällsfenomen och hur marknadsförares arbetsmetoder har förändrats i enlighet.”

Tom Beckman är global kreativ chef på IPG-nätverket Weber Shandwick. Han har arbetat i New York de senaste åren, och var dessförinnan kreativ chef för Prime. Under hans ledning har byrån toppat listan över PR-byråer i Cannes Lions i fyra år. Tom har även varit ordförande för Guldägget, suttit i jurys från CLIO till Cannes, och hade under tre år haft förtroendeuppdrag för TEDs kommunikationsinitiativ. Han undervisar regelbundet i kommunikation på Handels, Stockholms universitet, Berghs, NYU och Miami Ad School. Och har vunnit de flesta av branschens utmärkelser inklusive Årets Marknadsföringskonsult 2017 i Dagens Opinion för sitt arbete att lansera FN:s hållbarhetsmål globalt.

Katie Martell

Internationell keynote: Katie Martell

–Get Real: Why Buyers Crave Truth (and What Marketing Can Do Now)

”Today, nearly 50% of buyers don’t know which brands they can trust. How could they, with today’s ethos of continuous interruption, tumultuous change, “fake news”, and relentless noise?
The truth is, our buyers (and citizens) are more stressed and apathetic than ever before. But extraordinary marketers know these are the perfect conditions in which to lead. In fact, the #1 priority of the CMO in 2019 is trust.
In this keynote, “unapologetic marketing truth-teller” Katie Martell will share how the best brands turn mistrust into loyalty, and galvanize even the most skeptical buyers to take action.”

You’ll learn:

  • Why last year saw the largest decline in trust in nearly two decades
  • The surprising psychology and impact of information-overload on YOUR buyers
  • How to differentiate your brand and drive growth in this new landscape
  • What buyers need from marketing today (both B2B and B2C)

Katie Martell is an unapologetic marketing truth-teller.
Named “one of the most interesting people in B2B marketing,” a ”marketing expert to follow” and a top marketing writer on LinkedIn, Martell has been a millennial CMO, in-house rabble rouser, and the world’s first “Director of Buzz.” She now advises high-growth brands as an on-demand marketer.
Martell serves as the Executive Director of Boston Content, the city’s largest nonprofit community of content professionals, and is the author of the forthcoming book “Rabble Rousers: How Transformative Voices Change Apathy into Action.”
With a distinct opinion about the world of marketing, Katie is a frequent speaker and emcee at conferences including TEDx, INBOUND, and MarketingProfs.

Malin Häger

Utblick: Malin Häger

–Sverige tar för sig på en europeisk arena

Under de senaste åren har det hänt mycket inom mediebranschen på såväl den svenska som den europeiska marknaden. Hur står sig Sverige i relation till övriga Europa gällande trygg annonsmiljö och mätbarhet? Malin bjuder på spaningar utifrån sin roll som ordförande i den europeiska branschorganisationen EGTA.

Malin Häger har närmare trettio års erfarenhet inom tv- och mediebranschen. Efter sju år på TV3, inom ramen för deras försäljningsavdelning, och över femton år på ledande positioner inom olika mediebyråer har hon sedan 2011 arbetat som change manager och försäljningsdirektör på TV4. Under 2018 utsågs Malin även till ny ordförande för den europeiska branschorganisationen EGTA – en organisation som samlar Europas största och främsta kommersiella tv- och radioaktörer.

  • Dela :