Om talarna
Keynote: Karin Zingmark
– Maxa Modet – förändring genom tillit och kommunikation
Hur kan du som ledare kommunicera för att dina medarbetare ska känna sig så trygga på jobbet att de har lust att vara med och driva förändring? I en värld präglad av ständig förändring blir kommunikation centralt i syfte att bygga tillit och mod. Den organisation som präglas av tillit består av människor som vågar ta risker, säga sin mening, vara sig själva och samarbeta fullt ut. Ta del av de bästa tipsen på hur man ingjuter mod och bygger en innovativ och kommunikativ organisation där förändring ses som naturlig och till och med positivt.
Karin Zingmark har tjugo års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap från bland annat Microsoft och MTG. Hon är en flitigt anlitad rådgivare, verksam inom en rad olika styrelser, certifierad i grunderna av Neuroledarskap och nominerad till Sveriges Bästa Talare 2019. Maxa Modet är uppföljaren till hennes debutbok Maxa Snacket från 2017, som lyfts av bland andra DN som en av de mest läsvärda managementböckerna.
Keynote: Johan Eriksson
– Sverige behöver en läranderevolution
Livslångt lärande är avgörande i en värld som ständigt förändras. För att göra livslångt lärande till en styrka behövs en medvetenhet kring vad och hur vi bör lära oss saker. Det finns många saker vi nog känner att vi behöver lära oss, och i denna session får du verktyg för att snabbt kunna sålla bland allt du skulle kunna lära dig för att hitta det som är viktigast för dig. Vi tittar också på några av de tusentals sätt du kan lära dig saker på. Denna läranderevolution exemplifieras med AI & maskininlärning vilket alla behöver lära sig.
Johan Eriksson är Head of Specialists på Google och brinner för lärande och innovation. Johan är också investerare i och rådgivare till flertalet startups inom hälsovård, utbildning, teknik och handel. I sin senaste bok Självstyra.se berättar Johan hur vi alla kan leva mer medvetna liv. Johan har varit nominerad till Årets Talare i Sverige.
Keynote: Wiemer Snijders
– The power of data and fact-based marketing: Upskilling for 2020
Getting a seat in the boardroom can be a source of frustration for marketers and a topic that has been debated for years. They often don’t have one, but why is this? Do they lack the skills and knowledge?
Today we have advanced technology and the ability to create and access a lot of data that we can use to better understand the people to whom we are selling our products and services. However, they are rendered useless if we fail to interpret the information correctly.
There is a way to avoid this. All it takes are three simple questions which will substantially increase your professional skills and authority. You might even end up being offered a seat in the C-suite.
Wiemer Snijders frequently speaks and writes about marketing science and buyer behaviour. As a partner at The Commercial Works, he works with clients in understanding and applying facts and evidence to increase the effectiveness of their marketing investments – with a focus on media, advertising and branding. He has worked (internationally) with a broad range of clients in automotive, financial services, foodservice, FMCG, energy, travel, retail, non-profits and e-commerce.
Wiemer is also curator and editor of Eat Your Greens: Fact-Based Thinking To Improve Your Brand’s Health, which brings together 36 of the world’s top marketers including Adam Ferrier, Bob Hoffman, Byron Sharp, Faris Yakob, Mark Ritson, Peter Field, Rory Sutherland and Tom Goodwin.