Välkommen till Marknadsföreningen i Stockholms nätverk MiS marknadscheferna

Nätverket MiS marknadscheferna är för dig som vill vässa din marknads- och kommunikationsavdelning och din egen förmåga att bedriva ett förändringsarbete. 

Den tekniska utvecklingen, nya digitala strategier och ökat fokus på att leverera konkreta resultat ställer nya krav på marknads- och kommunikationsavdelningen. Och med nya strategier gör nya kompetenser och roller, processer och systemstöd entré på avdelningen.

MiS Marknadscheferna
MiS Marknadscheferna

Många marknads- och kommunikationschefer kommer därför att behöva utveckla sin avdelning. Genom att dela framgångsrika metoder i nätverket vi alla nya verktyg för lyckas med vårt utvecklingsarbete och blir vassare i vår roll som ledare. Tillsammans skapar vi ett forum för utveckling, inspiration och chefsstöd.

Ansvarig från Marknadsföreningen Stockholm är Marie Sommar, marie@mis.se

Socialt

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.

Tidigare teman

  • Marknadsbudgeten 2022 – är 60/40-tänket vägen framåt?
  • De 7 vanligaste problemen för marknadsfunktionen
  • Så leder du ditt team på distans!
  • Marknadschef i ledningsgruppen – 9 kritiska kompetenser för framgång
  • Bygg, mät och förstå ditt varumärke
  • Så lyckas du på Facebook och Google
  • Hur får du dina kollegor att generera business via LinkedIn?
  • Modern Agile
  • Snacka smartare och uppnå mer!
  • Digital försäljning, Nordea
  • Virtual Reality – Beyond the hardware, Spinview
  • MRM-system, Brandmaster
  • Rätt förväntningar, relevanta frågeställningar och skarp argumentation; hur du vinner ledningens förståelse.
  • Organisatoriska utmaningar i den digitala förändringsresan
  • Dela :