Voi”Marknadsföring behöver inte kosta”

– Voi, Finalist ”Årets Disruptör 2019”

Den 5 februari 2020 är det dags igen för Marknadsföreningen Stockholms årliga event ”Årets Marknadschef”. En av fyra vinstkategorier är ”Årets Disruptör” som delas ut till ett företag som genom en enkel och prisvärd produkt/tjänst rör om i en traditionell marknad och därmed utmanar etablerade aktörer. Disruptören har kunden i fokus och använder senaste tekniken för att nå framgång.

En av de fyra finalisterna i kategorin Årets Disruptör är Voi. Här delar deras CMO, Caroline Hjelm, med sig av deras bästa framgångstips.

  1. Testa och samla user feedback tidigt! Produkten behöver inte vara perfekt. Bättre att komma ut med produkten, vinna marknadsandelar och få in riktig feedback från användare så snart som det bara går.
  2. Håll fast vid företagets värderingar och vision även när det blir tufft och saker sker i snabbt takt. Vi jobbar ständigt för förändring av transport i städer, men det är viktigt att den sker på vårt sätt – genom teknik och innovation, genom öppen och transparent dialog med städer och regeringar och genom att vi anpassar oss till lokala behov.
  3. Marknadsföring behöver inte kosta. De första 6 månaderna spenderade vi 0 kr på marknadsföring och använde det vi hade: Voi:ar och människor.

 

Du hittar tipsen från alla fyra finalister till Årets Disruptör 2019 här >>

Lär av Sveriges vassaste marknadsförare och varumärken – Läs mer och köp biljetter till eventet här!

_____________
Om Marknadsföreningen Stockholm:

Vi tror på ständig kompetensutveckling och livslångt lärande!
Vår främsta roll är att vara en mötesplats för kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media. Det har vi varit ända sedan år 1919, när föreningen grundades.

Föreningen bygger på medlemskap, där man kan vara medlem som individ eller som företag (small, medium eller large).

Läs mer om medlemskap här >>

  • Dela :