MiS marknadscheferna
Välkommen till Marknadsföreningen i Stockholms nätverk MiS marknadscheferna
Nätverket MiS marknadscheferna är för dig som vill vässa din marknads- och kommunikationsavdelning och din egen förmåga att bedriva ett förändringsarbete.
Den tekniska utvecklingen, nya digitala strategier och ökat fokus på att leverera konkreta resultat ställer nya krav på marknads- och kommunikationsavdelningen. Och med nya strategier gör nya kompetenser och roller, processer och systemstöd entré på avdelningen.
Många marknads- och kommunikationschefer kommer därför att behöva utveckla sin avdelning. Genom att dela framgångsrika metoder i nätverket vi alla nya verktyg för lyckas med vårt utvecklingsarbete och blir vassare i vår roll som ledare. Tillsammans skapar vi ett forum för utveckling, inspiration och chefsstöd.
Ansvarig från Marknadsföreningen Stockholm är Marie Sommar, marie@mis.se
Nästa träff
Socialt
Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.
Tidigare teman
- Marknadsbudgeten 2022 – är 60/40-tänket vägen framåt?
- De 7 vanligaste problemen för marknadsfunktionen
- Så leder du ditt team på distans!
- Marknadschef i ledningsgruppen – 9 kritiska kompetenser för framgång
- Bygg, mät och förstå ditt varumärke
- Så lyckas du på Facebook och Google
- Hur får du dina kollegor att generera business via LinkedIn?
- Modern Agile
- Snacka smartare och uppnå mer!
- Digital försäljning, Nordea
- Virtual Reality – Beyond the hardware, Spinview
- MRM-system, Brandmaster
- Rätt förväntningar, relevanta frågeställningar och skarp argumentation; hur du vinner ledningens förståelse.
- Organisatoriska utmaningar i den digitala förändringsresan