Talare

Nicholas FernholmNicholas Fernholm – Automation och samhällets framtid

Vi lyssnar till föreläsaren, robotexperten och futuristen Nicholas Fernholm och det handlar om vår framtid, om hur automation och digitalisering kommer att påverka världen på kort och lång sikt.

Nicholas föreläsning fokuserar på hur teknik påverkar oss och hur innovationer, nya generationen och automation är nycklarna för att förstå och förbereda sig för framtiden. Nicholas är både inspirerande och underhållande då han kommunicerar och analyserar de största faktorerna som påverkar din och min framtid.

Logistikansvarig på Älvsjö epidemisjukhus, tidigare robotchef på Nya Karolinska Sjukhuset, och bland många andra uppdrag driver han också Smartass-podden och föreläser.

Anna Tebelius BodinAnna Tebelius Bodin – Den analoga hjärnan i den digitala världen

Föreläsningen fokuserar på den nya tillvaro som vår 40 000-åriga hjärna befinner sig i. Följ med på en resa av insikter, berörande exempel, känslomässiga svängningar och en mental goodie-bag av användbara metoder för att stärka din
hjärna och psykiska hälsa.

Anna Tebelius Bodin är pedagog, talare och författare med fokus på psykologin bakom kommunikation och lärande. Hon gör komplexa teorier om hjärnan till praktisk hjälp i vardagen. Anna har assisterat forskning under sina studier i psykologi på Harvard University och har sedan skrivit böcker och föreläst i Sverige och utomlands över 800 gånger.

Anders LundinAnders Lundin – Att skickliggöra varandra

Anders Lundin kommer att prata om konsten att göra varandra skickliga. Detta är en viktig nyckel till att skapa en framgångsrik och hållbar kultur på arbetsplatsen. I framgångsreceptet är viktiga ingredienser att vara ärliga och nyfikna; att samtala om samtalet; att prata om det som är viktigt; att vi frågar om det vi undrar; att vi bryr oss; att vi stöttar varandra; att alla stora och små handlingar sitter ihop; att vi förstår att vi missar ibland; att vi upptäcker det vi uppmärksammar och tränar på, är det som växer; att det är på riktigt.

DÅ skickliggör vi varandra.

Vi lyssnar till Anders Lundin med en bakgrund som förbundskapten i handboll och idrottsledare som på ett oerhört inspirerande sätt föreläser om förändringsarbete, värderingar och företagskultur.

Lisa EkstromLisa Ekström – Svårt är kul!

Din attityd och inställning är så viktig – den hjälper dig prestera, skapa resultat och lyfta andra. Den hjälper dig också att återhämta när du behöver!

Lisa ger oss en inspirationskick som ger förståelse och insikt om varje människas ansvar och betydelse i förändringsarbeten eller kulturförändringar. Det svåra görs hanterbart och inspirerande inte skrämmande, eller som Lisa säger: ”Svårt är kul!”.

Med tjugo års erfarenhet av ledarskap inom försäljning och kundservice inspirerar Lisa Ekström sina åhörare på ett unikt vis. Hennes idé att kamoja*smarta saker från andra, människor, branscher eller situationer och göra dem ännu bättre inspirerar och utvecklar.

På ett personligt sätt och med smittande livsglädje engagerar hon med mycket skratt och karisma. Lisa är ärlig och rak och levererar i ett medryckande tempo med mycket aha upplevelser och energi. Prestigelöst blandas fakta med anekdoter och egna erfarenheter. Du får med dig många värdefulla tips att använda i din vardag.

Med utmärkelser som “Årets Framgångsstipendium”(2007) för sitt förändringsarbete på SAS, “En av Sveriges hetaste talare”(tidningen Chef 2012) ”Årets talare”(2014) och “Stora Målpriset”(2015) utlovas en föreläsning som inte lämnar någon oberörd!

Anna DyhreAnna Dyhre – Employer Branding 3.0 – hur du lyckas attrahera och utveckla rätt talang på en rör(l)ig arbetsmarknad!

Anna Dyhre är experten som kommer ge oss trender, tips och handfasta råd hur vi ska säkra vår kompetensförsörjning. Med över 20 års erfarenhet inom området – både inom offentlig och privat sektor – utlovar hon en fartfylld dragning varvad med varm humor och kalla fakta. Anna är en av Sveriges mest anlitade föreläsare och hon har skrivit tre böcker inom Employer Branding varav den senaste vann priset för Årets Marknadsföringsbok 2018.

  • Dela :