I Marknadsföreningens PR-nätverk träffas vi med jämna mellanrum och diskuterar utveckling och PR-trender ur en marknadschefs perspektiv. Vi tittar på olika exempel att lära sig av och hjälper varandra med tips och erfarenheter från våra respektive verksamheter.

För vad har hänt med PR de senaste åren? Från pressmeddelanden och publicitet som främsta mål handlar PR idag framför allt om att bygga starka relationer med sina målgrupper.

När uppmärksamheten och kommunikationen flyttat ut till olika sociala forum har det gynnat PR som oftast handlat om att etablera och upprätthålla kontinuerliga relationer snarare än reklambyråernas stötvisa insatser. Men med en snabbt krympande mediescen och mindre utrymme för mer komplexa nyheter och sammanhang arbetar PR idag allt mer med innehållsstrategier och textproduktion för publicering i ägda och köpta kanaler.

Är det så vi vill ha det och vad blir nästa steg för PR?

Hjärtligt välkommen!

Nästa träff:

Håll utkik i kalendariet!

Ledare:

Ingrid ChristenssonIngrid Christensson har en lång erfarenhet av PR, både som konsult och i linjebefattningar. Bland annat har hon arbetat som biträdande presschef globalt på Ericsson, och som kommunikationschef på Tieto Sverige och Jernhusen.

Hon driver för närvarande egen konsultverksamhet, med uppdrag som spänner från att vara moderator, över att producera informationsfilmer till att vara rådgivare vid börsnoteringar.

Kontakt: ingrid.m.christensson(@)gmail.com

Anne Caroline BåmstedtAnne Caroline Båmstedt har drygt tolv års erfarenhet som PR-konsult från några av Sveriges ledande kommunikationsbyråer. Hon är specialiserad inom strategisk kommunikation, person-PR och medierelationer. Idag är hon Managing Director på JCPr Sverige, del av kommunikationsnätverket JCP Nordic.

Innan PR-karriären inleddes arbetade Anne Caroline Båmstedt som journalist. Hon har en stark tro på att PR inte bara ska skapa uppmärksamhet för stunden, utan även stärka kundens varumärke och lösa problemställningar på längre sikt.

Kontakt: anne.caroline.bamstedt(@)jcpnordic.com

Socialt

MiS nätverk har ett forum på LinkedIn

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna.
Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.

Ansvarig från Marknadsföreningen i Stockholm är Helen Crowe Blomgren, helen(a)mis.se

Tidigare träffar:

  • Tema: Influencer marketing, JCP
  • Tema: Dra fördel av er egen historia
  • Tema: Digitalisering är bara början
  • Tema: Corporate Storytelling
  • Tema: Börja använda video
  • Tema: Om stormen kommer; är du redo?
  • Tema: What If-Scenarios / Preppers i näringslivet
  • Tema: Omvärldsbevakning med MSB
  • Tema: LinkedIn och andra digitala kanaler
  • Tema: Video
  • Tema: Podcast
  • Tema: Bloggar – Better Bloggers
  • Tema: Big Data
  • Tema: Kriskommunikation
  • Tema: Vet du vad som händer?
  • Tema: Alla älskar en buse, eller?
  • Tema: Hur använder ungdomar sociala medier?
  • Tema: Är det dags att sluta arbeta med PR?
  • Dela :