I Marknadsföreningens PR-nätverk träffas vi med jämna mellanrum och diskuterar utveckling och PR-trender ur en marknadschefs perspektiv. Vi tittar på olika exempel att lära sig av och hjälper varandra med tips och erfarenheter från våra respektive verksamheter.

För vad har hänt med PR de senaste åren? Från pressmeddelanden och publicitet som främsta mål handlar PR idag framför allt om att bygga starka relationer med sina målgrupper.

När uppmärksamheten och kommunikationen flyttat ut till olika sociala forum har det gynnat PR som oftast handlat om att etablera och upprätthålla kontinuerliga relationer snarare än reklambyråernas stötvisa insatser. Men med en snabbt krympande mediescen och mindre utrymme för mer komplexa nyheter och sammanhang arbetar PR idag allt mer med innehållsstrategier och textproduktion för publicering i ägda och köpta kanaler.

Är det så vi vill ha det och vad blir nästa steg för PR?

Hjärtligt välkommen!

Nästa träff:

17 december: Skapa internationell PR-effekt

Ledare:

Ingrid ChristenssonIngrid Christensson har en lång erfarenhet av PR, både som konsult och i linjebefattningar. Bland annat har hon arbetat som biträdande presschef globalt på Ericsson, och som kommunikationschef på Tieto Sverige och Jernhusen.

Hon driver för närvarande egen konsultverksamhet, med uppdrag som spänner från att vara moderator, över att producera informationsfilmer till att vara rådgivare vid börsnoteringar.

Kontakt: ingrid.m.christensson(@)gmail.com

Anne Caroline Båmstedt

Anne Caroline Båmstedt har drygt tolv års erfarenhet av PR från några av Sveriges ledande kommunikationsbyråer, både som konsult och chef. Hon är specialiserad inom affärsdrivande kommunikation, person-PR och medierelationer. Idag är hon senior konsult på King Street PR, del av Rud Pedersen Group.

Innan PR-karriären inleddes arbetade Anne Caroline Båmstedt som journalist. Hon anser att effektiv PR inte bara ska skapa uppmärksamhet för stunden, utan även stärka kundens varumärke och lösa problemställningar på längre sikt.

Kontakt: annecaroline.bamstedt(@)kingstreetpr.se

Socialt

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.

Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm där och på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.

Ansvarig från Marknadsföreningen i Stockholm är Helen Crowe Blomgren, helen(a)mis.se

Tidigare träffar:

  • Dela :