CSR & Hållbarhet
Erfarenhetsnätverket CSR & Hållbarhet (Corporate Social Responsibility) är till för dig som är intresserad av företags ansvarstagande, vill dela erfarenheter och växa i ett integrerat tänkande.
Nästa träff: Nytt datum inom kort
Varför ska jag gå på era nätverksträffar?
CSR är mer än kommunikation, det påverkar hela organisationen på många olika plan. Som kommunikatör är det viktigt att se och förstå helheten. I vårt nätverk kommer du att träffa flera olika aktörer som på olika sätt arbetar med CSR och hållbarhet. Du kommer bli inspirerad, få möjlighet att testa dina tankar ideer och få med dig djupare kunskap med dig hem som du kan testa i din verksamhet.
Ledare
Socialt
Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.
Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm där och på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.
Ansvarig från Marknadsföreningen: Per Almegård, per(@)mis.se
Tidigare teman:
- Hur kan delat mervärde förändra världen? – Green Onion
- Aroma – hållbarhetsarbetet, affären och varumärket
- Hållbarhet + affärsutveckling = sant – med Humlegården Fastigheter
- Kommunikationens roll i att driva positiv förändring – med H&M Foundation
- Utmaningar med hållbarhetskommunikation
- Hållbarhet i medier
- Så jobbar Max med hållbarhet
- Datadriven inkludering, The Social Few
- 10 år av hållbara varumärken, SB insight
- ”Förstår människor egentligen hållbar utveckling?”, Novus
- Det hållbara varumärkeskapitalet, Svensk Hållbarhetsranking
- Nudging, ICA
- ”The medium is the message”: Förpackningar och återvinning, FTI
- SEB och hållbarhetsarbetet som tog dem till Dow Jones Sustainability Index
- Coop och ”Ekoeffekten”
- Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 4: Budskapen, Futerra
- Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 3: Erbjudandet, Max Hamburgerrestauranger
- Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 2: Varumärket, Rewir
- Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 1: Organisationen, KPA pension
- FN:s globala mål för hållbar utveckling
- Företagens hållbarhetsutmaningar – Demoskop
- CSR, Ansvar v/s varumärke?
- CSR eller hållbarhet?
- Atlas Copco, Water for all.
- Oetisk reklam och etisk tystnad
- Hybridträff med Digitala nätverket & CSR nätverket på Berghs om strategisk hållbarhetskommunikation
- Hur undviker du anklagelser om greenwashing i din organisation?
- Att skapa erbjudanden för medveten konsumtion
- Ger det klirr i kassan att stödja ideella verksamheter?
- Marianne Bogle, CSR Sweden.
- En hållbarhetsresa från Amazonas till Sverige, Andrea Sucasas Gottfridsson, CEO Macaos