Beteendedesign – få folk att göra som du vill

Ditt problem är människor

Alla dina verksamhetsproblem beror på att en sak. En eller flera personer agerar på ett sätt som inte är bra för ditt bolag. Det kan vara medarbetare, kunder, distributörer… Och för att du ska kunna få dem att göra som du vill behöver du först ta reda på varför de gör som de gör. Det är grunden i beteendedesign. Kunskapen om människors drivkrafter använder vi till att hjälpa dig inom tre områden: digital transformation, mer engagerade medarbetare och fler nöjda kunder.

Så välkommen till våra föredrag och nätverksträffar. Där får du veta mer om hur du får folk att göra som du vill.

Ledare

Tommy Lindström

Tommy Lindström driver BOOM, de hjälper dig att få folk att göra som du vill. Tommy kom i kontakt med beteendevetenskapen när han skrev uppsats på Copenhagen Business School. Uppsatsen beskrev hur du med kultur kan styra beteendet i en verksamhet.

Kunskapen tog han med sig i roller som vd på reklambyrå, marknadsdirektör och säljchef. Tommy har arbetat i England, Nederländerna och Sverige inom bland annat Ericsson- och Teliakoncernen. Han är även en flitigt anlitad kurs- och föredragshållare från Hyper Island, Berghs School of Communication, Handelshögskolan, Beckmans och IHM Business School.

Kontakt: tommy@boom-sales.com
LinkedIn: Tommy Lindström

Ansvarig från Marknadsföreningen: Per Almegård, per(@)mis.se

Socialt

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.

Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm där och på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.

Tidigare träffar

    • Din bästa employer brand book
    • Gör ditt employer brand större än Gud
    • Lojala kunder med CX och kultur
    • Styr dina kunders köpbeteende med kultur
    • Säljkultur – 7 synder stjäl affärer i orostider
    • Marknadsavdelningar blir beteendedesigners
    • Så blir ditt varumärke känt, älskat och lönsamt
    • Utveckla din marknadsföring – utse en fiende
    • Skapa en företagskultur som lyfter varumärket
    • Nudging – en Nobelpristagares råd till marknadsförare
    • Så får du marknadsavdelningen att styra företaget från kulisserna (med&hos SAP)
    • 11 säljbeteenden som kostar dig affärer
    • Så blir du en attraktiv arbetsgivare – ett tiomånaders uppdrag för Init
    • Ni anställer lögnare – ett rekryteringscase för Inrego
    • Vem tar du i hand? – hur man undviker kulturkrockar på arbetsplatsen
    • Lotta Brännström, Best Team – Så skapar du framgångsrika team
    • Melker Forssén, Spoon – Nå affärsmålen med employer branding
    • Susanna Wilhelmsson, Transdev – Nyckeln som förändrade allt
  • Dela :