B2B – Business to Business
Nästa träff: Håll utkik i eventkalendern!
Erfarenhetsnätverket B2B passar dig som jobbar med marknadsföring och kommunikation riktad mot företag.
Målet med nätverket är ett gemensamt lärande och erfarenhetsbyte i syfte att öka vår kompetens om hur företag bäst marknadsför och säljer till andra företag. Kontakta gärna oss om du har ett ämne som du vill belysa och tror kan vara av intresse för övriga i nätverket. Varmt välkommen till B2B-nätverket och väl mött!
Ledare:
Ansvarig från Marknadsföreningen: Per Almegård, per(@)mis.se
Socialt
Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.
Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm där och på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.
Tidigare teman
- Så bygger du framgångsrika varumärken på LinkedIn
- Account Based Marketing
- Actionable LinkedIn marketing strategies for B2B teams in 2020
- How to defend your marketing budget
- Så lyckas du med din Inbound Marketing-satsning
- B2B Brands in the age of the customer
- Kommunikation i digitaliseringens tidsålder, Nils Andersson Wimby
- Trender som förändrar B2B, Hilanders
- Framgångsrik content, The Content Family
- Marketing Automation, Liana Technologies
- Hållbarhet stärker varumärket och ökar intäkterna, var ska marknadsavdelningen börja?
- Skellefteå Kraft + Tesla Motors = Disruptive Innovations. Vad betyder det i praktiken?
- Sluta skjut från höften! Målinriktad Content Marketing B2B
- Nätverksträff B2B: Referral marketing, konsten att inspirera andra att hjälpa dig
- Nätverksträff B2B: Kundnytta och kundperspektiv med Service Design
- B2B-nätverket: Så blev Zalando nummer 1 i Danmark på 12 månader