Lifvs”Skapa kommunikation och erbjudanden som kunderna upplever som meningsfulla”

– Lifvs, Finalist ”Årets Disruptör 2019”

Den 5 februari 2020 är det dags igen för Marknadsföreningen Stockholms årliga event ”Årets Marknadschef”. En av fyra vinstkategorier är ”Årets Disruptör” som delas ut till ett företag som genom en enkel och prisvärd produkt/tjänst rör om i en traditionell marknad och därmed utmanar etablerade aktörer. Disruptören har kunden i fokus och använder senaste tekniken för att nå framgång.

En av de fyra nominerade i kategorin Årets Disruptör är Lifvs. Läs vad deras framgångstips är, summerade av Marknadschef Petter Andersson.

Våra tre viktigaste lärdomar:

LYSSNA på kunden och tänk hela tiden på hur vi kan hjälpa till i vardagen. Om vi skapar ett stort värde och underlättar livet för människor så kommer de tillbaka och då kommer framgången!

ANVÄND DATA och analys på ett meningsfullt sätt. Skapa kommunikation och erbjudanden som kunderna upplever som meningsfulla. Låna metoder från andra branscher (alla svar finns inte i dagligvarubranschen). Förstå orsak och verkan av kommunikation och kampanjer.

KÖR! Lär längs vägen. Använd data och lärdomar och korrigera snabbt. Vi kan omöjligt känna till alla hinder och problem som kommer uppstå. Vi löser problemen och skapar långsiktiga lösningar när det är motiverat.

Du hittar tipsen från alla fyra finalister till Årets Disruptör 2019 här >>

Lär av Sveriges vassaste marknadsförare och varumärken – Läs mer och köp biljetter till eventet här!

_____________
Om Marknadsföreningen Stockholm:

Vi tror på ständig kompetensutveckling och livslångt lärande!
Vår främsta roll är att vara en mötesplats för kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media. Det har vi varit ända sedan år 1919, när föreningen grundades.

Föreningen bygger på medlemskap, där man kan vara medlem som individ eller som företag (small, medium eller large).

Läs mer om medlemskap här >>

  • Dela :