FirstVet”Att utmana betyder inte automatiskt att ersätta”

– FirstVet, Finalist ”Årets Disruptör 2019”

Den 5 februari 2020 är det dags igen för Marknadsföreningen Stockholms årliga event ”Årets Marknadschef”. En av fyra vinstkategorier är ”Årets Disruptör” som delas ut till ett företag som genom en enkel och prisvärd produkt/tjänst rör om i en traditionell marknad och därmed utmanar etablerade aktörer. Disruptören har kunden i fokus och använder senaste tekniken för att nå framgång.

En av de fyra finalisterna i kategorin Årets Disruptör är FirstVet.

  1. Förändra tillsammans med branschen, inte emot den
    Att utmana betyder inte automatiskt att ersätta. Man måste vara lyhörd inför den kunskap och tradition som finns och hitta sätt att utveckla ett redan befintligt område. Med modern teknik kan vi förstärka veterinärbranschen på ett sätt som långsiktigt kan integreras i den befintliga vårdkedjan. Vårt oberoende och snabbhet är en förutsättning för att kunna hjälpa branschen på det sätt som den förtjänar.
  2. Lös ett reellt problem för din kund
    Det har aldrig tidigare funnits något som kan liknas vid sjukvårdsupplysningen för djur, vilket har låtit oss positionera tjänsten effektivt (lite som en blandning av KRY och 1177). Eftersom veterinärbranschen, till skillnad från humansjukvården, är helt privatiserad har alla parter sina egna intressen. Därför har vi kunnat skapa den första neutrala kontaktpunkten för alla som behöver råd, behandling och hjälp för sina älskade djur.
  3. Våga lita på magkänslan
    Många bolag och affärsidéer de senaste åren har visat att det är svårt att lyckas långsiktigt utan att idén och genomförandet landar rätt i såväl hjärnan som i hjärtat och magen. Man kan debattera magkänslans plats i marknadsföringen men när man bygger ett bolag som växer snabbt är det viktigt att ha tydliga grundvärderingar som hjälper en att fatta långsiktigt hållbara beslut.

Du hittar tipsen från alla fyra finalister till Årets Disruptör 2019 här >>

Lär av Sveriges vassaste marknadsförare och varumärken – Läs mer och köp biljetter till eventet här!

_____________
Om Marknadsföreningen Stockholm:

Vi tror på ständig kompetensutveckling och livslångt lärande!
Vår främsta roll är att vara en mötesplats för kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media. Det har vi varit ända sedan år 1919, när föreningen grundades.

Föreningen bygger på medlemskap, där man kan vara medlem som individ eller som företag (small, medium eller large).

Läs mer om medlemskap här >>

  • Dela :