Diana Mosa”Genom att prata högt om dit du är på väg och vad du vill åstadkomma så finns det en chans att någon i din närhet kan hjälpa dig gå åt det hållet”

– Diana Mosa, Finalist ”Årets Framtidslöfte 2019”

Den 5 februari 2020 är det dags igen för Marknadsföreningen Stockholms årliga event ”Årets Marknadschef”. En av de fyra finalisterna i kategorin Årets Framtidslöfte är Diana Mosa, medgrundare till Talking To Me. Här delar Diana med sig av sina 3 bästa framgångstips.

Säg det HÖGT. Genom att prata högt om dit du är på väg och vad du vill åstadkomma så finns det en chans att någon i din närhet kan hjälpa dig gå åt det hållet. Om inte, så kan jag garantera dig att de känner någon som i sin tur känner en annan som kan hjälpa dig på traven. Vi människor är i regel väldigt dåliga på att be om hjälp – men om du börjar prata om vad du vill åstadkomma så kommer du snabbt se hur många i ditt nätverk som kommer att erbjuda sig sin hjälp. Hade jag inte talat högt om att jag ville byta jobb och göra något helt annorlunda så hade jag troligtvis varit kvar på mitt konsultjobb idag och inte drivit Talking to me. Eller om jag inte hade talat högt om att jag ville att vi skulle åka på världens största Voice-konferens i New York så hade vi förmodligen inte fått stå på den scenen för att representera vårt bolag.

Om det känns lite läskigt att göra – då är det nog rätt. Att börja från scratch och inte ha några kontakter till att vara där vi är idag krävde en del jobb. Däremot så gäller det att inte göra det alla andra gör utan det krävs okonventionella sätt för att komma in i vissa rum och platser. Om andra mailar – ring. Om folk minglar sig fram – ställ dig på scenen och ta mikrofonen. Ingen minns en fegis så det gäller att våga tänka högt och brett istället för att begränsas. Första veckan vi drog igång så skrev jag upp på tavlan de scener jag ville att vi skulle stå på, stora som små. Det slutade med att vi fick prata på Google’s scen på Almedalen, världens största Voice-konferens i New York och Gather här i Stockholm. Nu väntar vi bara in vår förfrågan till ett Ted Talk…

Det löser sig, alltid. Det gäller bara att vara ihärdig och testa nya vägar hela tiden tills det lossnar. Ibland kan saker och ting gå ens väg direkt men ibland får man stångas och vridas och vändas. Men till slut så ska du nog se hur det vänder.

Du hittar tipsen från alla fyra finalister till Årets Framtidslöfte 2019 här >>

Lär av Sveriges vassaste marknadsförare och varumärken – Läs mer och köp biljetter till eventet här!

_____________
Om Marknadsföreningen Stockholm:

Vi tror på ständig kompetensutveckling och livslångt lärande!
Vår främsta roll är att vara en mötesplats för kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media. Det har vi varit ända sedan år 1919, när föreningen grundades.

Föreningen bygger på medlemskap, där man kan vara medlem som individ eller som företag (small, medium eller large).

Läs mer om medlemskap här >>

  • Dela :