David Khabbazi”Utgå inte från att du sitter på alla perspektiv i livet – det gör ingen”

– David Khabbazi, Finalist ”Årets Framtidslöfte 2019”

Den 5 februari 2020 är det dags igen för Marknadsföreningen Stockholms årliga event ”Årets Marknadschef”. En av de fyra nominerade i kategorin Årets Framtidslöfte är David Khabbazi, partner och COO på The Social Few. Här delar David med sig av sina 3 bästa framgångstips.

Var nyfiken!
– Var nyfiken på människors mjuka värden och var empatisk i mötet med den andre. Utgå inte ifrån att du sitter på alla perspektiv i livet – det gör ingen. Nyfikenheten har inte alltid lett mig direkt till mina mål, men gett mig bättre förståelse för hur vägarna dit kan se ut. Det jag inte har vetat har jag frågat – det finns en enorm möjlighet i den aktiva dialogen, genom att ha bättre förståelse för andras perspektiv breddar du även dina egna.

Förstå människor på djupet
– Segmentera inte din marknadsföring bara baserat på intresse eftersom vi ändrar intressen vart fjärde år – utan utgå från värdegrundsbaserad segmentering för att sen kunna addera lager av andra segmenteringar såsom intressen eller konsumentbeteenden. På så sätt ser du människan bakom datan.

Grunda dina beslut på insikter
– Håll koll på din data, både internt och externt. Kan du koppla ihop olika KPI:er (även kampanjdata) genom en analytisk plattform och visualisera, så kan du enklare se hur din marknadsföring fungerar och inte – även i realtid. Insikter är nyckeln till alla välgrundade beslut – även i min egen personliga utveckling som ledare och marknadsförare.

Du hittar tipsen från alla fyra finalister till Årets Framtidslöfte 2019 här >>

Lär av Sveriges vassaste marknadsförare och varumärken – Läs mer och köp biljetter till eventet här!

_____________
Om Marknadsföreningen Stockholm:

Vi tror på ständig kompetensutveckling och livslångt lärande!
Vår främsta roll är att vara en mötesplats för kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media. Det har vi varit ända sedan år 1919, när föreningen grundades.

Föreningen bygger på medlemskap, där man kan vara medlem som individ eller som företag (small, medium eller large).

Läs mer om medlemskap här >>

  • Dela :