Marknadsföreningen Stockholm
Så lyckas du på Youtube!
– Webbinarium med Youtube-experten Peter Nordlöv
YouTube är idag den största kanalen för rörligt innehåll i Sverige och tittandet fortsätter att öka, i synnerhet under denna vår. Under detta webbinarium får du förståelse för hur tittandet ser ut, vilket innehåll som trendar samt hur företag och varumärken kan skapa innehåll för YouTube.
Vidare får du insikter i hur du använder YouTube som en del i mediemixen – från varumärkesbyggande och storytelling till datadriven performance marketing. Du får lära dig om annonsformat och targetingmöjligheter, samt goda råd kring hur du bör tänka kring kreativt utförande för att få bäst genomslag på plattformen.
Agenda
- YouTube-trender och användande: Hur ser innehållet ut på YouTube, vilka tittar och hur tittar vi?
- Att skapa engagerande innehåll: Varumärken som ”Content Producers”, innehållsstrategi
- Marknadsföring och reklamkampanjer på YouTube: Från ”Brand Storytelling” till ”Performance Marketing”
- Kreativa format som fungerar på YouTube: ”Unskippable Ads”, ”the New Story Arch”, kreativa system
När: Tisdag 5 maj kl. 09:00-10:00
Var: Online via webbmötesverktyget Zoom (vi skickar en länk inför eventet)
Webbinarium, 5 maj, kl 09:00-10.00