Marknadsföreningen Stockholm
Valmöte 2020
Marknadsföreningen Stockholm kallar till valmöte, som i år sker online via Zoom. Vi loggar in på distans och kombinerar valmötet i år med en digital fika med alla medlemmar som vill vara med.
Vid valmötet med Marknadsföreningen Stockholm behandlas valnämndens förslag till styrelse, revisor och valnämnd för kommande mandatperiod.
Vid valmötet får endast ärenden enligt följande agenda förekomma.
Agenda valmöte
§1. Mötet inleds
§2. Val av ordförande att leda förhandlingarna
§3. Val av två justeringsmän
§4. Fråga om mötets behöriga utlysande
§5. Val av styrelsens ordförande och ledamöter
§6. Val av ledamöter jämte suppleanter i valnämnden
§7. Val av två revisorer jämte suppleanter
§8. Mötet avslutas.
VALBEREDNINGENS FÖRSLAG
Styrelsen
Ordförande till valmöte 2021
Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Yellow Door (nyval)
Ledamöter till valmöte 2022
Mikael Bergh, Novamedia, Postkodlotteriet (nyval)
Sofia Söderqvist, Adlibris (nyval)
Alex Baker, Retail Tech X (omval)
Paula Fagerlund, Arbetsförmedlingen (omval)
Charlotte Banning, Monterro (omval)
Ted Bergström, Hemköp, Axfood (omval)
Marianne Wiström, Wiraya Solutions (omval)
Redan valda ledamöter till valmöte 2021
Maria Croon, Svensk Travsport
Kamran Alemdar, IP-only
Valnämnden
Val av ledamöter i valnämnden 2021
Marcus Sandell, Birn+Partners (ordförande)
Fredrik Sellgren, Sellbranch
Maria Rosengren, Ludvig & Co
Stefan Backlund, Kuorrokveik Adventure Capital
Revisorer
Val av revisorer till valmöte 2021
Extern revisor: Johan Svärdlöf, PwC
Intern revisor: Jurek Waldfogel, hedersmedlem
NÄR/VAR/HUR
Tid: Fredag 27 november, kl 14.00-14.30
Plats: Online, via Zoom
Anmälan: marie(@)mis.se

Sofia Söderqvist föreslås väljas in som ledamot.
Sofia har en lång bakgrund från flera branscher (retail/e-handel, telekom, dagligvaruhandeln) och ledande befattningar inom marknadsföring, affärsutveckling och försäljning. Hon har även grundat två E-handelsbutiker.
Idag är Sofia Marknadschef på Adlibris, där hon ansvarar för den nordiska marknadsavdelningen. Hon ingår i ledningsgruppen och har ett team om 18 personer. Sofia har jobbat mycket med turnaround, att vända ett resultat till positivt, och att tillsammans med LG sätta en tydlig strategi för bolaget framåt. Hon har också startat två e-handlare inom Bonnier.
Sofias specialintressen är hur man jobbar med kultur kopplat till strategi och hur man kopplar digital och traditionell marknadsföring till affären. Innan Adlibris var Sofia verksam inom Discshop och dessförinnan på Hi3G.

Patrik Nygren-Bonnier föreslås väljas in som ordförande.
Patrik har en mångårig och gedigen erfarenhet från marknadsföring som marknadschef på Åhléns, IKEA och Swedbank försäkring. Har även startat och drivit en reklambyrå.
Som marknadschef på Åhléns hade Patrik ansvar för extern kommunikation, kommersiell/företags-/intern PR och information, CRM, medlemsklubben (2,3m medlemmar) digitala och sociala medier, marknadsanalys och butikskommunikation.
På IKEA ledde Patrik marknadsavdelningen med ansvar för extern kommunikation, kommersiell PR, CRM/IKEA FAMILY (2,7 m medlemmar), IKEA BUSINESS, digital och social media, IKEA-katalogen, marknadsanalys och lokal marknadsföring. Även delaktig i globala projekt inom IKEA.
Patrik är civilekonom och reklamutbildad på RMI Berghs. Han är också prisbelönt för Sveriges bästa marknadsavdelning 2016, Årets Marknadschef 2017, Sveriges bästa marknadschef Mode 2018 och Superkommunikatör i Sverige (#11 2017, #3 2018) inom Kommunikation.
Idag jobbar Patrik som konsult inom strategisk, kreativ och långsiktig marknadsföring, varumärken, kultur och ledarskap.

Mikael Bergh föreslås väljas in som ledamot.
Mikael är Civilekonom och har jobbat många år inom marknadsföring med stor vikt på digital marknadsföring inom Novamedia, LRF Media och Alma Talent (Talentum).
Mikael är en innovativ och resultatorienterad CMO med omfattande kunskap inom digital transformation, prenumerationsaffären och uppstart av nya intäktsben som t.ex. Landlotten (ett nationellt lotteri) och landshopping.se. Finalist i tävlingen ”Årets Intraprenör ” efter att ha lanserat flera framgångsrika nya produkter.
Mikael jobbar idag som Marknads- och försäljningschef på Novamedia (Postkodlotteriet) med ansvar för online försäljning, produktutveckling, telemarketing, fält marknadsföring, DR, varumärke), inköp och in-house byrån.
På LRF Media jobbade Mikael som Marknads- och försäljningschef med ansvar för prenumerationsförsäljningen (print och digital), lotteri (Landlotten), e-handel och retail-försäljningen.