Media 2021

Marketing Afternoons: De viktigaste medietrenderna 2021

Marknadsföreningen Stockholm

De viktigaste medietrenderna 2021

– Vad varje marknadsförare bör ha koll på inför ett år med helt nya förutsättningar

Detta tillfälle av Marketing Afternoons, som vanligt i samarbete med United Spaces, genomförs på distans via Zoom.

Pandemin har slagit extremt hårt mot de flesta branscher och företagen har ställts inför både svåra och omvälvande utmaningar. I medievärlden är vissa saker precis som vanligt medan andra förändrats i grunden.

Nu är vi på väg in i ett nytt år, med nya lärdomar och erfarenheter i bagaget. Vilka trender och vilket medielandskap kommer vi som marknadsförare och kommunikatörer att möta och behöva anpassa oss till? Vilka plattformar, företeelser och budskap kommer att vara avgörande för att nå ut till marknaden?

Häng med när Fredrik Wass, omvärldsanalytiker på Sveriges Tidskrifter, krönikör och kommunikationsstrateg, bjuder på intressanta och viktiga spaningar kring aktuella medietrender med bäring även utanför mediebranschen.

När: Torsdag 3 december kl 15.00-16.00
Var: Online via Zoom

Marketing Afternoons online, 3 december

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Medlemskap

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.*

*Under rådande omständigheter har vi flyttat eventet online. Vi uppmuntrar alla att, över en kopp kaffe eller te och något energigivande att tugga på, stanna kvar efter föredraget för att ställa frågor och inte minst mingla och diskutera med andra deltagare! Via Zoom kan du göra detta med såväl bild och ljud som via chat.

Tidigare nerslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla Levin, Forsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle Sjönell, Facebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns