Marknadsföreningen Stockholm
Så skapas Sveriges bästa content marketing
– Om konsten att berätta en historia som berör, engagerar och leder till handling
Swedish Content Awards arrangeras av branschorganisationen Swedish Content
Agencies och belönar de bästa produktionerna inom content marketing. År 2000
arrangerades tävlingen för första gången, då under namnet Guldbladet. Men hur går det egentligen till när man tävlar i kommunikation och i content marketing? Hur skapar man ett riktigt bra bidrag? Och hur gör juryn sin bedömning?
Sonja Björk, avgående VD för Swedish Content Agencies, och Geta Kroon, varumärkes-/kommunikationsstrateg och juryns ordförande, berättar om varför det är bra att branschtävlingar finns, vad som belönas och hur juryns arbete går till.
Välkommen till en personlig virtuell rundvandring bakom kulisserna till Swedish Content Awards.
Key takeaways
- Kriterier för riktigt bra content marketing
- Vikten av strategi och kreativitet i kombination
- Att mäta effekt, engagemang och påverkan
När: Torsdag 1 oktober, kl 15.30-16.30
Var: Online via webbmötesverktyget Zoom (vi skickar en länk inför eventet)
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Nätverksträff 1 oktober, kl 15.30-16.30