Content marketing

Nätverksträff: Content Marketing

Marknadsföreningen Stockholm

Så omvandlar du ditt företags hållbarhets-rapportering till värdefull och varumärkesbyggande kommunikation

Fler och fler företag inser att hållbarhet måste vara utgångspunkten – inte bara inom den egna verksamheten utan även i allt som kommuniceras med omvärlden och i dialogen med målgruppen.

En starkt förändrad kommunikationsarena har gjort det möjligt att använda målgruppsinsikter och kommunikation som ett verktyg för verksamhetsutveckling.
Vi går från en tid där hållbarhetsinformation samlas in och rapporteras i en redovisning till en tid där målgrupperna – och företag själva – använder information för att lära sig mer om sig själva, sina risker och möjligheter.

Med relevant och engagerande innehåll kan man skruva upp effekterna av företagets hållbarhetsarbete och maximera positiv påverkan. Ett exempel är Spendrups kunders efterfrågan på ekologisk öl som har drivit på inköp av ekologisk råvara. Eftersom det här är viktigt för Spendrups kunder passar Spendrups på att beskriva hur ekologisk öl framställs – på riktigt.

Key takeaways:

  • Trender inom strategisk hållbarhetskommunikation (framför allt hållbarhetsredovisningar och tendenser vi ser inom modern rapportering, digitala lösningar, omnikanaler, distribution etc.)
  • Så omvandlar hållbarhetsrapportering till värdefull kommunikation som stärker ditt företags varumärke
  • Inspirerande case som visar hur andra företag arbetar

 

När: Måndag 11 februari, kl 16.00-18.00
Var: Spoon, Rosenlundsgatan 40, Stockholm

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 11 februari, kl 16.00-18.00

BOKA DIN PLATS >>