Klarna

Nätverket Varumärke: Möt Klarna i ett inspirerade samtal

Marknadsföreningen Stockholm

Möt vinnaren av “Årets Varumärkesresa 2018”- Klarna – i ett inspirerade samtal

Varumärkesnätverket är glada att välkomna er till en träff med vinnaren av Årets Varumärkesresa 2018 – Klarna!

Vi möter Christian Cabau, Director Marketing Nordics, i ett samtal om hur varumärkesresan har formats och hur löftet ”smoooth” inte bara har skapat en koppling mellan tjänsten, varumärket och den konsekventa kommunikationen utan också agerat plattform som genererat tydlig effekt.

Hur har Klarna lyckats bryta normerna i en traditionell bransch och hur har de lyckats visa att ett varumärke inte bara är något man ska ha utan något som kan fungera som benchmark och löfte såväl internt som mot kunderna.

Det här blir en inspirerande träff ni inte vill missa!

Om talaren

Christian Cabau lever för att skapa reklam som triggar konversationer och rör upp känslor. Christian har en bred marknadsföringsbakgrund med erfarenhet från både kund- och byråsidan med ett större fokus inom Telekom med operatörer som Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet, liksom hårdvaruleverantörer som Apple, HTC och Sony. Efter flera år av att vara en överdrivet engagerad och involverad beställare, bestämde han sig för att helt växla över till den kreativa sidan och började på reklambyrån DDB där han hanterade några av byråns största konton, inklusive Samsung Nordics, Svenska Spel och Volkswagen. Sedan två år tillbaka är han nu helt uppslukad med att omvandla Klarna från en ”rationell betalningsleverantör till en känslomässig shoppingupplevelse” som marknadschef för Klarna i Sverige.

 

När: Måndag 13 maj, kl 17.00-19.00
Var: Kantar Sifo, Vasagatan 11, Stockholm

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 13 maj, kl 17.00-19.00

BOKA DIN PLATS >>