Adlibris Go

Nätverket RIO: Online sen offline (tidigare tvärtom)

Marknadsföreningen Stockholm

Online sen offline (tidigare tvärtom)

Adlibris är en verklig handelspionjär på nätet när det gäller böcker och media. På senare år har bolaget gjort en omställningsresa från att vara enbart en nätbokhandel till att bli ett mer omfattande e-handelsföretag med ett större utbud.

Parallellt har bolaget satsat på fysisk handel för att komma närmare kunderna. Butikerna har samtidigt blivit basen för ett breddat erbjudande där man med kreativ logistik och snabba leveranser har utvecklat och stärkt utbudet med en konsumentnära tjänst – Adlibris Go.

Välkommen till nästa träff i retail-nätverket RIO där vi gästspelar hos Retail Awards-finalisten Adlibris Go. Tillsammans med Evelina Mikaelsson, som är ansvarig för konceptet, diskuterar vi omställningen som e-tailer att först starta sin verksamhet på nätet och därefter med fysisk butik.

Vilka skillnader och lärdomar tar man sig om man startar sin resa ”tvärtom” i jämförelse med hur traditionella retailers som gått från offline till online? Vi tittar även internationellt på trender kring pop-up och hybrid koncept.

 

När: Onsdag 4 september, kl 17.30-19.30
Var: Adlibris-butiken, Kungsgatan 15, Stockholm

 

Begränsat antal platser.
Enklare förtäring serveras.

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 4 september, kl 17.30-19.30

BOKA DIN PLATS >>