Relationsmarknadsföring

Nätverket Relationsmarknadsföring: Svenskar om kundbesatthet

Marknadsföreningen Stockholm

Svenskar om kundbesatthet

– En sammanfattning av Wirayas trendspaning

I en värld där konsumenterna är mer informerade än någonsin blir fokus på kunden helt avgörande i kampen om kunderna. Enligt McKinsey kan företag som är ledande på kundupplevelser nå inkomstökningar på 5-10 procent och reducera kostnader med 15-25 procent inom två till tre år. Samtidigt säger Forrester att 79 % av alla marknads- och CRM-avdelningar kommer att använda AI för att optimera och personanpassa kommunikationen genom hela kundresan under 2018.

Intressant, men hur ser det ut i Sverige?

Wiraya har under året som gått gjort undersökningar bland Sveriges kundfokuserade ledare kring bland annat hur de arbetar med ny teknik och CRM-strategi för befintlig kund. Över tusen svenskar svarade på frågor för att ta reda på; Har svenska konsumenter och företag samma syn på vad kundupplevelse är?

Här delar Charlotte Banning, VP Marketing, och Sara Vinell, Marketing Communication Manager med sig av en sammanfattning av insikter från året som gått.

  • Hur arbetar Svenska företag med att utveckla sina befintliga kunder?
  • Vad säger svenska konsumenter om kundupplevelse?
  • Inblick i hur Svenska marknadschefer tänker kring martech och investeringar för året
  • AI en av de hetaste trenderna 2018

 

När: Måndag 17 september, kl 17.00-19.00
Var: Wiraya, Sveavägen 9, Stockholm

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Nätverksträff 17 sept, kl 17.00-19.00

BOKA DIN PLATS >>