PR kommunikation

Nätverket PR & kommunikation: Skapa internationell PR-effekt

Marknadsföreningen Stockholm

Skapa internationell PR-effekt

–Så blev svenska ReTuna en lokal lösning på ett globalt problem – och världsskändis på köpet

Möt Anna Bergström – chef för återbruksgallerian ReTuna och utsedd till Årets samhällsförändrare av Veckans Affärer.

Anna är hjärnan bakom världens första återbruksgalleria, ReTuna i Eskilstuna. Utan en krona i PR-budget har hon lyckats sätta staden på den globala kartan och uppmärksammats i både svenska och utländska medier. Som exempel kan nämnas 40 miljoner visningar av inslag på BBC, World Economic Forum och TV4, medan The Guardian utnämnde Eskilstuna till ”The World Capital of Recycling”.

Där vissa kryddar varumärket med påklistrade hållbarhetsinitiativ satsar ReTuna fullt ut på den cirkulära affärsmodellen. Detta har banat väg för en kommunikativ värdeförflyttning där återvinning har gått från skämmigt till trendigt. På köpet har ReTuna bidragit till att marknadsföra Eskilstuna som världens mest miljösmarta industristad, nyligen prisad som ”Place Brander of the Year”.

Under den här nätverksträffen kommer Anna Bergström berätta hur man kan arbeta i kommunikativ medvind, i ett medieklimat som välkomnar ärlighet och transparens. Hon kommer också att förklara hur företag kan vinna på att säga som det är och hur de kan ta bort fulstämpeln från det kommersiella.

 

När: Tisdag 17 december, kl 08.00-09.30
Var: King Street PR (del av Rud Pedersen Group), Klarabergsgatan 60, Stockholm

 

Varmt välkommen!

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 17 december, kl 08.00-09.30

BOKA DIN PLATS >>