Nätverksgrupp

Nätverket Kundinsikt: Gör helhetsbilden av varumärket tydligare och mer trovärdig

Marknadsföreningen Stockholm

Gör helhetsbilden av varumärket tydligare och mer trovärdig

Allt kommunicerar, och med den ökade digitaliseringen är kontaktytorna fler än någonsin. För att bygga ett starkare, tydligare och långsiktigt mer trovärdigt varumärke krävs insikt i vad ni kommunicerar genom alla era kontaktytor, och hur det påverkar helhetsupplevelsen. Vilka värden signalerar ni? Vilka känslor talar ni till? Möter ni er målgrupps emotionella behov?

Sensemiotics är ett team specialister inom Kantar Sifo som utvecklar strategier och insikter för varumärken och myndigheter med ett holistiskt perspektiv på marknadens nya kommunikationsbehov genom forskning, insiktsarbete och konsultation utifrån semiotisk, sensorisk och digital strategi. De kommer att visa en mängd exempel på hur olika ni kan signalera olika värden genom olika kontaktytor, och en modell som hjälper er arbeta mer konsekvent och effektivt med helhetsupplevelsen av ert varumärke.

Med semiotik, en forskningsmetod för att förstå underliggande betydelser i all form av kommunikation, kan alla era nuvarande uttryck förklaras och kartläggas. Den visar även vägen till hur ni kommunicerar mer konsekvent, sammanhållet och rätt i förhållande till varumärkets identitet och målgruppens behov. Vi kommer även att tillsammans få prova på att analysera kontaktytor med semiotisk metod.

 

När: Tisdag 4 december, kl 08.00-10.00
Var: Kantar Sifo, Vasagatan 11

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 4 december, kl 08.00-10.00

BOKA DIN PLATS >>