CxL

Nätverket CxL: Kundupplevelsen är viktig – men i vilken utsträckning kan den påverkas?

Marknadsföreningen Stockholm

Kundupplevelsen är viktig – men i vilken utsträckning kan den påverkas?

Ingen motsäger det faktum att kundupplevelsen är avgörande för framgång i verksamheter. Men ändå finns det stora skillnader mellan branscher i allmänhet och företag i synnerhet. I den senaste rikstäckande mätningen av serviceupplevelser i Sverige är Systembolaget bäst och Ryanair sämst. Ser vi till branscher finner vi ”hotell” högst upp på listan medan ”posthantering” återfinns på jumboplatsen. Detta gör att vi måste ställa oss frågan om det alltid är möjligt att påverka kundupplevelsen.

Hur mycket kan PostNord egentligen göra för att skapa en positiv kundupplevelse när det vi betalar för fraktas i det dolda, ofta på natten, och de egentliga kontakterna oftast sker i samband med att något gått fel? Det är säkert lite lättare för Scandic, med bästa servicen bland hotell, som erbjuder övernattning och mat i bästa miljö samt otaliga möten med olika medarbetare på hotellet.

Anders Örtengren, en av grundarna av ServiceScore, berättar utifrån praktiska exempel hur allt hänger ihop. Vad det är som ger den bästa kundupplevelsen? Vad händer om man arbetar med produkten eller tjänsten och service var för sig? Hur kan man på enklaste sätt bli känslomässig gentemot kunden?

 

När: Torsdag 17 oktober, kl 17.00-19.00
Var: Kiwano, Sankt Eriksgatan 72, 3tr ner i valvet (även ingång från Atlasgatan – i vändplan)

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 17 oktober, kl 17.00-19.00

BOKA DIN PLATS >>